Februari vlieg ik van Madrid met een stopover/change plane in Buenos Aires naar Mendoza.
iemand enig idee of ik een visum krijg bij binnenkomst in BA of kan dat ook in Mendoza?
Als Nederlander of Belg heb je voor een vakantie in Argentinië geen visum nodig. Een paspoort dat 6 maanden na terugkeer geldig is, volstaat. Bij aankomst in Buenos Aires krijg je een stempel in je paspoort en een toeristenkaart, goed voor 90 dagen verblijf.
Intercontinentale vluchten vanuit Europa landen op Ezeiza “Ministro Pistarini” (EZE), ruim 30 km van Buenos Aires.
Let wel :
Er vertrekken wel wat binnenlandse vluchten vanaf Ezeiza, maar die zijn niet zo talrijk. En je moet er doorgaans van terminal veranderen.
De meeste binnenlandse vluchten vertrekken vanaf Aeroparque Jorge Newbery (AEP), net buiten het stadscentrum.
Hallo Line C,
Bedankt voor je reactie. We hebben het niet helemaal over hetzelfde denk ik.
Ik weet dat een visum in Argentinië alleen een stempel is. Maar wat ik me afvraag is, als ik een vlucht heb met Aerolineas Argentinas naar EZE en vanaf EZE doorvlieg naar Mendoza met hen of ik die stempel dan krijg (dus in de rij moet) in EZE of dat ik in Mendoza in de rij mag.
heb nl maar 1.45 uur volgens schema.
Groetjes,
peter
Die stempel moet je halen van zodra je Argentinië binnenkomt. Op Ezeiza dus, ook al reis je meteen verder naar Mendoza.