Tour naar Nationbal Park Torotyoro

Hallo,

Ik ben op dit moment in Cochabamba en wil graag een tour boeken om National Park Torotoro te zien (incl. dinosaurusafdrukken). Heeft iemand suggesties voor een touroperator om deze reis met een groep backpackers te maken?

Hoor het graag!

Dank je.

Groeten,

Inge

Hoi Inge:

Geen flauw idee, het ligt best afgelegen ben er zelf met eigen auto geweest, dat was in 2007 en de weg er naar toe was vrijwel in zijn geheel in onderhoud c.q. aanleg. Hier mijn foto’s van torotoro. De omgeving is bezaaid met afdrukken en soms lijkt het wel of ze gisteren gezet, zijn nl. zo goed zichtbaar. Bezoek ook de Vergil!

Succes!
Bart

He bart!

Het is nog niet zo gemakkelijk geloof ik om daar in je uppie te komen, dus ik kies er nu toch maar voor direct door te reizen naar sucre.

bedankt voor je reactie!

Groeten,

Inge

Jammer, maar het is echt de moeite waard. Ik denk als je 's morgens op bij dageraad (rond 06:00u ofzo) in Anzaldo op de enige weg richting Torotoro gaat staan komt er vast een lift voorbij naar het eind van de wereld … in Wikipedia schrijven ze:

140 km south of Cochabamba and only accessible by gravel roads and riverbeds, which takes seven hours in the dry season and much longer in the rainy season when sometimes the route becomes completely impassable

De route loopt inderdaad veelal door de rivierbedding zie hier mijn foto. Op deze weg heb ik mijn automaat kapot gereden en heeft de waterlijn van de rivier de zijspiegels aangeraakt (na klein maandje was het interieur volledig droog) … Subaru brings you everywhere

Ik las ergens dat het mogelijk was om een llamatrek te doen van Potosi naar Cochabamba, misschien dat die ook langs Torotoro komt?

Als ik meer weet, dan laat ik dat hier wel weten. Ik zit nl. nu in Potosi.

Het is inmiddels vrij gemakkelijk om er te komen. Vanaf 6 de Agosto y Replublica in Cochabamba gaat er elke dag een bus naar torotoro (20Bs.). Wij zijn met Trans del Norte gegaan en die vertrekt 's ochtends om 6 uur. Het is 6 uurtjes met de bus.
Vanuit torotoro is alles gemakkelijk te regelen. Om naar de grotten en de Torotorocanyon te gaan ben je verplicht om een gids te nemen. Voor de canyon is dat een beetje jammer omdat het pad zo duidelijk is dat je het niet kan missen.
Op het plein zijn de gidsen en vervoer te vinden. Hostels en eettentjes zijn er genoeg.

Er is meer info, het is zo’n 5-6 dagen wandelen en we vertrekken op 19 juni. Mensen zin/tijd om mee te gaan?