Op eigen gelegenheid naar Tortuguero?

Hallo,

Wij gaan eind nov naar costra rica. We moeten nog even kijken wat qua budget en wensen mogelijk is maar we denken eraan om een auto te huren. Kun je dan zelf naar het park tortuguero? Ik begreep dat je in la pavlona bewaakte autostalling hebt. Kun je vanuit daar dan zo een boot pakken naar het dorp of een hotel? Ik heb wel pakketten gezien van één nacht vanuit san jose maar die waren zo 160 $ p.p. We willen 1 of 2 nachten daar verblijven.

Ik hoor het graag!

Groet

Tortuguero is inderdaad erg duur (en het viel mij tegen). Wij zijn daar drie dagen geweest (twee nachten) voor 275$.
Je kunt er op eigen houtje komen, maar erg makkelijk is het niet (zie Lonely Planet).

Wij hebben Tortuguero op eigen houtje bezocht en dat verliep erg soepel. Met de bus vanuit San Jose (2 uur) 1x overstappen. Je wordt afgezet bij de boot. Kost praktisch niks!
Wij zijn 3 dagen gebleven en sliepen in Casa Marbella, echt een aanrader! 40$ per nacht excursies zijn top!
Tip; ga tijdens zonsopgang het strand op, wie weet kom je nog een schildpad tegen!
We hebben onze huurauto op de terugweg opgehaald in Guapilles.

Je kan daar idd gewoon de boot nemen, ong drie kwartiertjes duurt die. in oktober hoefden wij niks vooraf te reserveren. logies kunnen heel goedkoop (als in 15 dollar voor 2 pers vr 1nacht), wij hebben gelogeerd in Miss Junies (is duurder maar een kleine onderhandeling is mogelijk 30): mooi, proper, elke dag verse handdoeken, zalige tuin,…

wrijf je zeker in tg de zon

Zie mijn weblog over hoe je er kan komen. http://paulstapper.aroundtheglobe.nl/sterke-verhalen/week-6-laatste-week-costa-rica.html

Van 21 april t/m 23 april.

hallo

ik ben zelf in tortuquerro geweest ik vond het top
je kan je er wel een paar dagen vermaken dag 4-5 als je van natuur houd
Ik zat bij de samoa lodge waar ik met een medewerker s`nachts door het moeras heb gelopen zon gave ervaring
als je dit die wil doen moet je niet bang om nat of vies te worden, je loopt immers in de modder maar een super ervaring

veel plezier daar

wij gaan in Juni naar tortuguero, ben er zelf al eens eerder geweest , had toen via internet een package geregeld bij een dame in Cariari (helaas internetadres vergeten, dus als iemand het toevallig weet…)

Willen nu ook weer gaan maar twijfelen eraan of we in village of in een resort moeten gaan, wij hebben al een huurauto dan dus willen eigenlijk vanaf La Pavona naar tortuguero…

Iemand tips…

las net ergens van iemand die er geweest was dat de sfeer in tortuguero viallge als bedreigend ervaren werd, is inmiddels lang geleden dat we er geweest zijn dus mijn vraag is dat zo…

Hoi,

Je kunt niet met de auto in Tortuguero komen. Ik was in april 2009 in Tortuguero, toen was de sfeer echt niet bedreigend. Hoe het nu is, zou ik niet weten. Maar het lijkt me niet echt een plaatsje waar mensen in opstand komen ofzo… Veel plezier in Tortuegero!

welk hotel had jij in tortuguero voor 8 dollar per nacht?

Hoi Joris en Lindy,

Het heeft me wat tijd gekost aangezien ik misschien wel meer dan 100 accomodaties gehad heb. Maar ik heb zelfs na een tijdje zoeken een website gevonden van de cabinas waar ik zat, namelijk http://www.tortuguerovillage.com/aracari/index.html (Aracari Cabinas). Ik zie dat ze gewoon 8 dollar p.p. rekenen.

Overigens was Roberto wel een goede gids. Als jullie ook in Cariari terecht komen aan het eind van de dag, dan zou je daar misschien een nacht moeten slapen. Er is verder niks te doen, maar de eigenaresse van het enige hotel (stelt niet veel voor dit hotel) dat in de lonely planet staat kan ervoor zorgen dat Roberto je al op staat te wachten bij de aanlegplaats in Tortuguero de volgende dag.
Als je geen Lonely Planet hebt en dit lijkt je wel wat, laat maar even weten. Dan zoek ik de naam van dat hotelletje ook nog wel even op.

Pura Vida!

hoi,

wij hebben een huurauto en kunnen dus wel op tijd bij de boot komen zonder dat we in cariari moeten overnachten , was die roberto van dat hotel of gewoon een gids, heb je contact gegevens van hem?

Die Roberto was gewoon een gids. Maar hij deed wel alles per roeiboot ipv motorboot waardoor alle vogels wegvliegen en dieren wegvluchten voordat je er vrij dichtbij bent. Je zou bij aankomst in Tortuguero eens naar hem kunnen vragen.