Tortuguero

Begin februari gaan we naar Costa Rica. Ik probeer me al iets te orienteren op prijzen die ik kan verwachten en onderzoek of het verstandig is om vooraf al eea te plannen/boeken. Zo ook voor Tortuguero. Ik begrijp dat het niet zelfstandig te bezoeken is, dus een 3 daagse trip wordt aangeraden. Nu worden deze aangeboden voor ongeveer 300/350 dollar per persoon. Is het goedkoper als je het in CR zelf boekt?

Alvast bedankt!

Het goedkoopste is om Tortuguero te bezoeken met het openbaar vervoer.
(2 x bus + 1 x boot)
Dit is goed te doen.
Vanaf San José kost je dit +/- $12.

Dat is wel een heel groot verschil!

Kan je in Tortuguero dan zelf op pad of ben je dan alsnog genoodzaakt om een tour te boeken?

Als je een “bird watching” tour wilt doen met een boot, dan kun je dit overal regelen.
Kost +/- $25/30

Daarnaast heb je bij het NP een wandelroute (2km) lopen, die je zelfstandig kunt doen.
Leuk route, met kans om slangen slangen te zien.

Weet niet de rest van je reisroute, maar als je bijv in La Fortuna de Caño Negro riviertocht gaat doen, zou je kunnen overwegen Tortuguero over te slaan.
Buiten het schildpaddenseizoen is er niet zo heel veel te zien.

Groeten.
Klaas

Je kan Tortuguero WEL zelf bezoeken. Is veel leuker dan met zo’n tourdinges. Je neemt de taxiboot in La Suerte en die zet je af in Tortuguero village. Daar ga je op zoek naar een gids. Er zijn er veel maar neem er een die geen motorboot gebruikt. Castor is een goeie.

Zelfstandig zal het avontuurlijker én goedkoper zijn.

Parkeer (bewaakt) de auto in Guapiles en ga met de bus naar La Pavona. En dan veder met de boot. Ga dus op eigen gelegenheid! Casa Marbella in het dorp, kun je prima overnachten, je zit midden in het dorp bij restaurantjes en naast de bakker en de eigenaar is een topgids. Als je met de boot vanuit La Pavona gaat, dan de kapitein vertellen dat je bij hen overnacht dan wordt je op de steiger van het hotel afgezet en opgehaald.
Wordt vast erg leuk!
Otto

www.elmonofeliz.com