Tot wanneer kun je de Samariakloof lopen?

Ik ga begin oktober naar Kreta en wil graag de Samariakloof lopen. Wie weet tot wanneer dat mogelijk is?

hey Rianne,
ik heb de kloof een maand geleden gelopen en als ik me niet vergis kun je de Samaria tot half oktober lopen :smile:.

Hoi, bedankt voor je reactie.
Hoe vond je het om de Samariakloof te lopen? en was het goed te doen? Of toch wel zwaar??

Groetjes
Rianne

dit is geen zware wandeling

als je niet pal op het middaguur gaat kan je trouwens lekker gebruik maken van de schaduw en zo toch beduidend frisser wandelen
(tenminste dat is wat ik er me van herinner … 30jaar geleden :wink:

tropische groet

ixke

De toegankelijkheid hangt af van het weer in dat seizoen.
Ik bezocht de Samariakloof in september 1987 en net op de valreep want de dag nadien kon het niet meer. De avond dat ik onderaan de kloof dat prachtige strandje van Agia Roumeli moest verlaten, is het beginnen stormen. De kloof loopt dan onder water en wordt ontoegankelijk verklaard.
Het loont zeker de moeite, een prachtige wandeling en niet eens zo zwaar, goed voor de kuiten in elk geval! In omgekeerde richting zal het wel lastiger zijn! Het dorpje Agia Roumeli is ongelooflijk zaaalig! rust…rust…zeker in voor en na seizoen. Ik spreek nu over bijna 25 jaar geleden. Ik wil er zeker nog naartoe!>>> Daaag! Krien.

Ik heb hem in de hitte gelopen en het viel best mee. Heb er 5 uurtjes over gedaan, en het is heel mooi! De dag erna had ik echter heeeel erg spierpijn in mijn kuiten :slight_smile: