excursies op kreta

Mijn vriend en ik gaan deze zomer naar Kreta toe. We zitten in een appartement in Stalis/Malia.
Omdat we graag meerdere dingen doen dan alleen aan het strand liggen, ben ik benieuwd naar leuke dingen om te bezichtigen/te doen.

Ik heb al wel gezien dat er een aantal excursies aangeboden worden, maar ben benieuwd wat wel en niet de moeite waard is.
Voorbeelden van excursies die ik gevonden heb zijn:

• Sinalonga
  • Samaria kloof
  • Jeep safari
  • Rethymnon en Chania
  • Santorini
  • de archeologische opgravingen aan de oostkant van Malia
  • Imbros Kloof
  • Knosse
  • Matala (hippie strand en grotwoningen)
  • Via strand (palmbomen strand).

Ik ben benieuwd wat jullie de moeite waard vonden en/of jullie misschien nog tips of leuke ideeen hebben!
al vast bedankt

kreta is alweer 8 jaar geleden maar de samariakloof is zeker de moeite waard!
ook spinalonga is leuk en knossos.jeepsafari hebben wij toen niet gedaan maar ik neem aan dat dat ook leuk is.
ik hoop dat je er wat aan hebt!

Hey Mikkie,

bedankt voor je reactie!
De Samariakloof lijkt me ook mooi, maar is het niet heel lang lopen?
Spinalonga en knossos lijkt me ook leuk, de jeepsafari ook wel alleen vind 55 euro best duur, weet niet of dat het wel de moeite waard is, misschien dat iemand mij hierover nog wat kan vertellen??

nou wij deden dat als excursie,dus hadden we beperkte tijd dus hebben maar een stuk gelopen en niet in het geheel.wij zouden hem ook nog wel eens helemaal willen lopen!elke keer heb je zoiets van tja,wat zouden we hier om de hoek vinden.ik geloof dat die kloof 18km is(weet ik niet zeker)
jeepsafaris in andere landen hebben we wel gedaan en dat vonden wij altijd wel erg leuk!lekker zitten en genieten maar!

Als je Rethymnon en Chania wil bezoeken kun je ook heel makkelijk met de locale bus gaan, elk uur vanaf Heraklion gaat er een bus. Is veel goedkoper dan per excursie, je hoeft echt niet alles met een excursie mee te maken.
Samariakloof is wel een eind rijden vanaf Malia, je zult dan erg vroeg op moeten staan. Als je de Samariakloof wil bezoeken kun je wat dat betreft beter in de omgeving van Chania verblijven. Vanuit Malia is het gewoon een erg lange dagtocht. Vergeet niet schoenen mee te nemen met een goede profielzool.
Er zijn nog veel meer kloven op Kreta, die ook zeker de moeite waard zijn en minder lang. Imbros bijvoorbeeld is maar ca. 9 km (ca. 3 uur lopen) en is ook schitterend. Er zijn er ook een aantal aan de oostkant van Kreta. Genoeg te doen, veel plezier alvast!

Hoi

Ga eens een kijkje nemen op de website van de “Happy walkers”.
Zij maken dagwandelingen vertrekkende in de omgeving van Rethymno.
Je bent een paar uurtjes onderweg. De wandelingen laten je kennismaken met het echte griekse (= niet het toeristische) landschap en leven (je gaat namelijke in een typisch griekse taverne lunchen…héérlijk!).
Voor 30euro maak je een wondermooie wandeling met nederlandstalige begeleiding.

www.happywalker.com

Geniet ervan!

Anabelle

een dag naar santorini is ook een aanrader een eiland vol met witte huisjes en kerken met blauwe daken deze huizen en kerken staan vaak op steile hellingen gebouwd je kan hier naartoe vanaf rethymnon en van af chersonisos de beste prijzen heb je bij kleine kantoortjes vlak bij de haven in rethymnon in chersonisos weet ik niet maar zal wel het zelfde zijn in ieder geval goedkoper dan in het hotel

Bedankt allemaal, ja santorini ga ik zeker heen (na alle verhalen die ik er over heb gehoord)

hallo ik ben hier net nieuw op deze site.
wij gaan met zijn 3e naar kreta naar het plaatsje rythmon in hotel orion.
graag zou ik wat willen ondernemen, maar ja wat 2 van ons zijn gezond en de ander heeft een pacemaker/icd dus kan minder.
wij gaan half mei tot eind mei totaal 12 dagen vliegen>>> vanuit Groningen.
wie kan ons wat tips geven en evt ook met de prijzen erbij.

alvast bedankt:zon02: