Heeft er iemand ervaring met het reizen op eigen gelegenheid naar en van de Samariakloof op Kreta? Wij willen dit in mei gaan doen maar we hebben eigenlijk geen trek om met een georganiseerde tour mee te gaan. Je moet dan wachten tot de laatste terug is voordat de bus huiswaarts gaat. We willen daarom een auto huren en er zelf heen rijden.
Probleem is dat je toch zult moeten gebruik maken van een enkele reis terug van Sfakia aan de kust naar de ingang. Voor of na de tocht. Of zijn er andere mogelijkheden?
geen ervaring met de taxi rit naar de ingang van de kloof, maar heb deze zomer de veerboot genomen vanuit sfakia naar de uitgang van de kloof en weer terug.
In sfakia staan bij de kade al taxi’s klaar en zijn niet duur, diverse keren een taxi genomen in sfakia naar het hotel, vritomartis (ritje van 5min voor 5 euri).
Oké, dan wil ik het er wel op wagen om zelf naar Sfakia te rijden. Wel helemaal vanuit Analipsi (tussen Iraklion en Chersonissos) WE gaan het beleven. Bedankt voor je advies.
moet wel de berg over, veel bochten en slecht wegdek (deze zomer in reparatie) reistijd vanaf vliegveld iraklion ong. 1 1/2 uur.
wel een mooie tocht door het ruige gebied, neem rustig de tijd ervoor.
Ook de boottocht (ong. 45min.) langs loutro en gebergte is wel een plaatje schieten waard
Och ik heb ooit eens het hele Griekse binnenland overgestoken van Delfi tot Igoumenitsa dwars door het Pindos gebergte dus ik ben wel wat gewend. We kijken er naar uit. Bedankt voor je verslag.
Het is een hartstikke mooie tocht
vertrek wel echt vroeg vanuit chersonisos want de reistijd er naar toe is min. 2 uur
neem voldoende flesjes water mee en bij de uitgang staan idd. taxi’s klaar
probeer de massa voor te zijn
als alternatief is de Imbros kloof ook zeker aan te raden!:dag:
Hoi, oke, bedankt. Maar brengen die taxi’s je dan ook weer helemaal naar de ingang waar ik dan bijv. de auto neerzet? En weet je toevallig ook nog wat zo’n ritje kost?
ja hoor, jij bent ten slotte de klant
ik weet alleen niet meer wat de prijs is( al een aantal jaren geleden):redface:
maar sfakia-kreta.nl – Just another WordPress site hier staan prijzen van transfers vanaf vliegveld, heb je een beetje misschien een idee wat het kost
(allicht stukken minder)