Toronto - New York

Hallo allen,

2015 Gaan we weer naar Canada, maar zouden nu ook graag paar dagen naar New York City gaan.
Mijn vraag is, vanaf Ontario, wat is het makkelijkst om daar te komen ?
Met de auto lijkt me vanzelfsprekend, maar is het bijvoorbeeld ook mogelijk om met de trein vanaf Toronto naar New York te reizen ?
Iemand bekend hiermee ?

Bedankt alvast !

Hoi Kersje,

Vorig jaar heb ik (bijna) dezelfde trip gehad, alleen vanuit London ipv Toronto. London ligt relatief dichtbij. Wij hebben toen de trip gedaan met een gehuurde minivan, we waren met 6 personen dus dit was een van de goedkoopste en leukste manieren. We zijn toen bij Niagara Falls de grens over gestoken, nadat we daar een paar nachten hebben gezeten. Niagara Falls is mooi om te zien en ik zou er ook zeker stoppen als jullie de kans ervoor krijgen. Wij hebben toen auto gekozen omdat dit natuurlijk veel meer vrijheid bied. Enigste nadeel is dat je de auto op de parkeerplaats zet bij aankomst in NYC en dan moet je er ook voor betalen. Wij hebben toen in Union City (stuk goedkoper) een hotel gepakt en iedere dag met de auto naar de veerdienst gereden. Hier kan je de auto parkeren en vaar je zo het water over en ben je maar een paar straten van times square vandaan.

De snelste en gelijk de duurste manier is een directe vlucht pakken vanaf Toronto naar NYC, dit was geloof ik rond de 400€ per persoon voor een retourtje.

De trein is ook een optie, hier moet je wel kaartjes voor reserveren en is ook relatief aan de prijs geloof ik. Voor de Canadese kant kan je hier terecht VIA Rail Canada: Train travel in Canada en voor de USA kant hier Amtrak Volgens mij kan je ook rechtstreekste tickets boeken op elk van de sites, hou wel in de gaten dat de grens overgang nogal een gedoe kan zijn (heb ik van horen zeggen).

Laatste optie die ik zo kan noemen is een bus. Er zijn twee buslijnen waarmee je vanuit toronto naar nyc kan. Dit is de megabus ( http://megabus.com/ ) en de greyhoundbus ( http://www.greyhound.com/ ) Dit hebben toen een paar kameraden van mij gedaan en dat beviel ze goed. Hun zijn toen ook bij niagara falls gestopt omdat ze dit graag wilde zien. Toen zijn ze lopens de grens van Canada/USA overgestoken en daar de volgende bus gepakt.

Pick you poison:)

Hallo Dirke, bedankt voor je tips !! Daar kan ik wel wat mee, zal het op mijn gemak bekijken !!
Het is de 5de keer dat ik naar Canada ga, de Niagara heb ik meermalen gezien, maar blijft waanzinnig !!
Willen nu alleen keer even paar dagen NYC ertussen door doen, dus ga eens kijken welke optie voor ons het handigst is.

Dank !

Als ik op amtrak.com een reis plan van NY naar toronto, dan ben je 12 uur onderweg (inclusief overstap).
Ik ben zelf een tijd terug met de trein bij niagara falls de grens over gegaan van de VS naar Canada. Het was vooral lang wachten (een uur), pas nadat de hele trein gecheckt was kon ik uitstappen en naar het hostel lopen dat 200 meter van het station was. Ik kwam toen uit Chicago met een nachttrein. Op buffalo depew zou ik 3 uur overstap tijd hebben, dit werd uiteindelijk 5 uur geloof ik.
Met de trein in noord amerika is toch wel een aparte ervaring. Iedereen staat al ruim voor de trein vertrekt in een rij. Ondanks dat je af en toe wel in oudere treinstellen terecht komt is het comfort naar mijn ervaring best goed; voldoende beenruimte en comfortabele verstelbare stoelen.
De genoemde 400 euro voor een vliegticket is wel erg aan de prijs, ik vermoed dat je wel goedkoper uit kunt zijn als je op tijd boekt.

Vanuit Toronto zijn Ottawa en Montreal prima te doen met de trein overigens.

Je kunt ook vliegen voor minder dan 50 euro. Van Toronto naar Niagara daar neem je een rechtstreekse bus naar Buffelo airport. Vanaf daar vliegen.

heb toevallig tijdje geleden enkeltje besteld via megabus -> 25 dollar voor rit van 12 uur