wij willen in september ongeveer 3 weken naar canada en zaten te denken om een week (8 dagen) in toronto te blijven en alle dingen te bezichtige zoals de watervallen en dan de trein reis te nemen door de rocky mountains deze duurt oongeveer 3 dagen en kan je ondeweg uitstappen. naar vancouver en dan ook daar weer een week (8 dagen) of misschien iets langer te blijven en daar de dingen te gaan bezichtigen.
als het goed is is het daar dan ook herfst?
wie heeft hier ervaring mee en wat is de beste reis organisator?
Hoi,
Op dit moment zit ik nog in Toronto en ik ga volgende week naar huis. Wij hebben met de Niagara Falls geluk gehad dat iemand van de familieleden van dit Hostel ons naar de watervallen had gebracht. Er worden hier genoeg reizen aangeboden maar sommigen zijn slechts dagtripjes met de bus en best prijzig.
Je zou eens kunnen kijken op de website van TTC. Dat is het openbaar vervoer in Canada en in de metro zien we veel reclame van goedkope reizen naar Montreal. Misschien dat je daar meer zult vinden?
Wij waren in mei drie dagen in Toronto.
Wij hebben wel een georganiseerde dagtrip naar Niagara Falls gedaan, en dat was heel leuk.
Wij waren met JoJo-Tours, zie deze link: http://pages.interlog.com/~jojotour/niagaraTours.html
Wij hebben de Budget Tour gedaan, maar als je toch 8 dagen in Toronto bent zou je ook de Overnight Tour kunnen doen, want The Falls Night had ons achteraf ook wel erg gaaf geleken!
Je kunt ook een CityPas nemen, 1 totaalprijs voor meerdere attracties in Toronto.
Zie deze link: Official Toronto CityPASS® | Visit 5 Toronto Attractions for US$80
Wij waren te kort daar om alles er mee te kunnen zien, maar als je er langer bent is het de moeite waard.
Eén advies: sla de dierentuin over, het is een uur met openbaar vervoer buiten de stad, en ons Blijdorp en Burger’s Zoo zijn veeeeeel mooier!
Ik ben een tijdje terug (in de vorige eeuw) samen met mijn zusje met de trein van Toronto naar Vancouver geweest. We hebben onderweg in Winnipeg, Edmonton en Jasper de boel verkent. Edmonton was niet de moeite waard (tenzij je wil winkelen in een mega grote Mall), maar Jasper was echt super. Midden in de Rockies echt de moeite waard!
We hadden (ongemerkt) 1e klas geboek met de trein en werden echt in de watten gelegd. Een eigen compartimentje waar overdag 2 comfortabele stoelen stonden en s avonds werd omgebouwd tot een slaap vertrek. Niet goedkoop, maar echt geweldig. Ook de met glas bedekte uitzicht wagon was fenomenaal. Lui achterover leunend kwam het magnigieke Canadese uitzicht als een levensgrote ansichtkaart aan je neus voorbij getrokken. De prairies, de bossen, meren en natuurlijk als hoogtepunt de Rockies. Maar ook als je gewoon een stoel in 2e klas boekt krijg je hetzelfde uitzicht er gratis bij.
Vancouver is ook een leuke stad om te bezoeken, maar probeer ook Vancouver eiland aan je reis toe te voegen. Wij hebben daar met mensen die we in de trein hebben ontmoet een auto gehuurd en zijn rond gaan rijden over het eiland en hebben een walvistocht gemaakt.
Enjoy!
Ik ga samen met een vriendin voor 3 of 4 maanden werken en reizen in Canada. Nu las ik in je berichtje dat jij een trein reis hebt gemaakt van Vancouver naar Toronto. Ik lees in je bericht dat dit heel mooi moet zijn. Wij zijn er dan ook over aan het denken om ook deze treinreis te gaan maken. We zouden daarom graag meer informatie willen over deze reis. Ik hoop dat jij ons hiermee kunt helpen.
We hebben een aantal vraagjes:
Is er een internetsite waar we meer informatie kunnen vinden over deze treinreis?
Hoeveel kost deze treinreis?
Hoeveel dagen heb jij gedaan over deze treinreis?
Is het mogelijk om overal uit te stappen waar je maar wilt?
Is het mogelijk om meerdere dagen op de zelfde plek te blijven en daarna weer verder te reizen
Ook zouden we graag willen weten waar je kan overnachten. Moet dit in de trein of kan dit ook in een hotel of hostel?
Ik hoop dat je onze vragen wilt/kunt beantwoorden.
wij hadden de reis geboekt bij Incento (een reisorganisatie speciaal voor treinreizen): www.incento.nl Je kunt daar online ook een folder aanvragen over Via rail (de canadese trein maatschappij). ViaRail heeft daarmaast een eigen site waar je ook alle informatie vindt over de prijzen: www.viarail.ca (ik heb de reis lang geleden gemaakt en weet niet meer wat het toen koste) de prijs is afhankelijk van welke accomocatie je in de trein kiest. Een stoel, of een soort couchette of een eigen compartiment. Hoe luxer hoe duurder. Je kunt ook een pas kopen waarmee je 12 dagen kunt reizen met de trein binnen 30 dagen.
Wij hadden zowel in de trein overnacht als onderweg in jeugdherbergen.
De reis van Tronto naar Vancouver duurt 3 dagen, maar deze kun je dus onderbreken. Ik zou op zijn minst in Jasper uitstappen, zodat je de Rockies van dichtbij kunt bewonderen.