Ik ben aan het kijken of het mogelijk is (voor mij) om naar Canada te gaan dit najaar.
Mijn vraag is: weet iemand hier hoe je het beste vanaf Toronto airport naar Kingston (Ontario) kan komen ?
Is met de bus het makkelijkst en goedkoopst en zo ja, welke maatschappij dan? (Greyhound of iets anders…)
Heb al op Google gekeken maar wordt er nog niet helemáál wijs uit (vooral ook of de opstapplaats wel bij het vliegveld is of dat je eerst naar downtown Toronto moet…)
Anyway…tips van ervaringsdeskundigen leek me wel handig/prettig
Ik hoop dat iemand me wat wijzer kan maken.
Bedankt alvast !
Heb zelf geen ervaring met de greyhound, wel met de trein gereisd vanaf Toronto richting Montreal en Quebec City. Ik vind de trein prima te doen, wel een hele andere ervaring dan in Nederland.
Je kunt op viarail.ca treinkaarten reserveren, als ik het daar zo zie is het twee uur van Toronto naar Kingston. Je kunt Pearson airport als vertrek plaats kiezen, daarbij krijg je een ticket van een of andere expres bus naar het station.
Je kunt vanaf de luchthaven ook de bus 192 naar metro station Kipling pakken en vanaf daar met de metro door naar het station. Misschien bespaar je dan een paar euri.
Je kunt op dezelfde manier iig ook naar de bus terminal in toronto komen The Toronto Coach Terminal | TORONTO-INFO
Als ik even snel op greyhound.com zoek zie ik maar 1 vertrek locatie in Toronto, dat zal dan dus hier zijn.
Er vertrekken ook andere bus maatschappijnen dan greyhound, maar Niagara Falls was de Greyhound niet de goedkoopste.
Hou er rekening mee dat je een uur onderweg bent naar Toronto downtown met het openbaar vervoer.
Ik ga dat eens uitzoeken, hoeveel het met de trein kost.
Ik was wel al op een site uitgekomen (www.ridebooker.com) van een bus die rechtstreeks van Toronto naar Kingston rijdt. Doet er 3 uur over, stopt tussendoor nergens en kost 71 CND per enkele reis.
Word alleen zo gauw niet wijs uit de opstapplaats…of dat bij Pearson Airport is of in downtown Toronto (vrees het laatste…)
Je kan natuurlijk ook overwegen om de eerste dag in Toronto te verblijven, dan hoef je enkel naar het centrum te komen en niet na 7-8 uur vliegen nog met meerdere vormen van OV uren lang te reizen.
Toronto is sowieso een leuke stad
Als ik langer dan 8 dagen naar Canada zou gaan dan zou ik zéker een dagje Toronto erbij doen
Ik zit er ook echt niet om te springen om na de lange vliegreis nog eens 5 uur bezig te zijn om naar Kingston te komen maar ja…om nou aan mijn familie te vragen of ze me “even” komen ophalen uit Toronto? Beetje ver, 450 km (ongeveer) op 1 dag
Dan heb ik liever dat ze me op de dag van vertrek willen wegbrengen
De trein is trouwens een stuk duurder als die ene bus die ik gezien had.
Dus de trein valt af.
Ga ik vanavind als mn kids in bed liggen eens kijken waar die opstapplaatsen nou preciés zijn en hoe ik daar dan het beste/snelste kan komen.
En even bij die Megabus kijken (ken ik niet)
Op wat voor datum heb je gezocht bij de trein? De prijzen worden hoger naar mate de vertrek datum dichterbij komt. Als ik zo een willekeurige dinsdag in juli kies zie ik 37 dollar als laagste tarief voor een enkele reis.
Als je maar 8 dagen hebt kan ik me voorstellen kan ik me voorstellen dat je zo veel mogelijk tijd met familie wil doorbrengen.
Die bus van Ridebooker is 71 dollar en rijdt zonder tussenstop (3 uur reizen) Waarschijnlijk vanaf downtown Toronto.
De Megabus is 50 dollar en stopt nog 4x voordat ie in Kingston is (3,5 uur reizen) Maar lijkt wel te vertrekken vanaf Pearson… Dus goedkoper én vanaf vliegveld.
Trein kwam over de 100 dollar uit.
Alles gebaseerd op enkele reis
Die Megabus vertrekt trouwens wel pas om 18.30 's avonds.
Met 1 vliegmaatschappij zou ik 13.00 landen.
Dan is 18.30 wel laat voor nog weer 3,5 uur reizen bloos