Binnenkort gaan we enkele dagen in Vancouver rondrijden met een auto om vervolgens te eindigen in Toronto. Het plan is om 1 dag een bliksembezoek aan Toronto te brengen (vervolgbezoek) en dan de dag erna vroeg een vliegtuig te nemen. Omdat het vliegtuig de dag erna vroeg vertrekt (7am) is het denk ik praktisch om een hotel in de buurt van Pearson te boeken.
Zouden jullie adviseren de huurauto in te leveren en dan met OV op en neer naar Toronto centrum te gaan; of is het toch handiger om met de auto te gaan en daar te parkeren?
Het lijkt me sowieso niet praktisch om de auto op de ochtend van vertrek in te leveren. Als je dat op de dag er voor doet, ga ik er vanuit dat je dat uiterlijk ergens in de middag kan doen? Dat gaat dan ten koste van je dag in Toronto.
Downtown toronto is best druk, parkeren zal niet onmogelijk zijn, maar niet super praktisch.
Ik zou dus kijken of je een hotel kunt vinden wat kwa OV zowel een goede verbinding met de luchthaven als het centrum heeft, zodat je 2 nachten voor je vliegt de auto in kunt leveren en dan nog een hele dag in toronto hebt.
Vanaf de luchthaven is de verbinding met het centrum best ok, het is wel een lange rit. Tussen de luchthaven en metro station Kipling kan je een bus pakken, vanaf daar rijden er uiteraard metro’s naar downtown. Het is dus niet praktisch om downtown een hotel te nemen als je om 7 uur sochtends moet vliegen.
Er is ook een shuttlebus vanaf veel hotels die niet heel duur is en volgens mij 24/7 diensten heeft. Laat ik nu alleen de naam daarvan kwijt zijn… Pearson website kan je vast verder helpen.