Heeft er iemand ervaring met de betere lodges met name de Everest summit and Yeti mountain lodges?
Doe een EBC trek met video en camera apparatuur.Wil zoveel mogelijk live doorzenden naar het thuisfront. Doe ook nog fundraising voor een goed (nepalees) doel.Gezien wel sportief, doch al tegen de zestig liefst wat luxe
zolang het gaat.ESL zijn in Monjo, Tashinga, pangboche. De YML zijn in Namche (2x) en Lukla. Is er al iemand geweest? Hebben nog andere lodges vergelijkbare services (wifi, verwarming, goede keuken en bedden). De Himalayan chain resort schijnt wel mee te vallen. Vooral Gorakshep zal nachtelijk bibberen worden.hebben jullie daar ervaring mee gehad?
Het Himalaya hotel in Pheriche is ook wel fraai, al is het niet gezegd dat je daar terecht komt. Op de heenweg ga je meestal via Dingboche. Vanaf Pheriche krijg je een enorme klim voor je kiezen.
In Lobuche staat een vrij luxe lodge (Everest trail lodge).
Ik heb die trekking met tenten gedaan dus ken niet veel lodges. Alleen als we in de buurt sliepen ging ik binnen even koffie drinken of zo.
In Gorakshep hebben we niet geslapen, we gingen van Lobuche op en neer( als je naar Kala Pattar of het Base camp wilt is dat eigenlijk te ver). In Lobuche was het -20 dus erg veel kouder zal het daarboven niet zijn geweest, vrees ik…
Tegen vergoeding kan je bijna overal je accu opladen,. Vroeg je niet maar ik zeg het toch maar even. 1-2 euro per accu of zo.