Tongariro Alpine Crossing, adembenemend mooi

Hallo mede reislustige Nederlanders.
Sinds 8 jaar woon ik in Nieuw Zeeland op het mooiste plekje op het Noord Eiland midden in het Tongariro Wereld Natuur Park. DIt park is beroemd voor de Tongariro Crossing, een adembenemende wandeling over 2 actieve vulkanen met helder blauwe meren, rode stomende kraters, oude lava flows en nog veel meer. We vertrekken elke ochtend rond 6 uur zodat je de eerste bent op de berg en de massa’s achter je kan laten want ondertussen is de trek erg populair. Ook is hier het beste mountainbike track van het Noord EIland, de 42nd Traverse, Kayaken op de Wanganui rivier en in de winter skiën op de actieve vulkaan Ruapehu. Zelf woon ik in Discovery Lodge en kijk elke dag uit over de 3 actieve vulkanen die zijn omgeven met dikke native bush, tussock land en wilde alpen weiden. Wij hebben een camping, hutjes op de camping en ook appartementen en chalets. Dit is de ideale plek als uitval basis voor de bovenstaande activiteiten. Wil je hier meer over weten kijk dan op onze website www.discovery.net.nz of stuur me een mailtje.