Tips Tongariro (Nationaal Park)

Voor de kenners/ervaringsdeskundigen:

Als je één dag hebt om in Tongariro NP door te brengen, wat raad je dan aan om te doen/ te zien?

Natuurlijk de Tongariro Crossing doen! Wandeling door vulkaanlandschap, mooie turquoise vulkaanmeertjes. Het is best toeristisch, maar de ervaring is geweldig én supermooi!

Jaaa! Dat was zeker één van de hoogtepunten. Vooral op een mooie heldere dag is die Tongariro crossing echt fantastisch.
Ik deed hem wel in de Nieuw zeelandse winter. Volop sneeuw en een prachtig landschap.

Wij hebben een scenic flight gemaakt over Tongariro. Echt waanzinnig mooi! Wel prijziger dan wandelen natuurlijk :slight_smile:

De wandeling van 1 dag is inderdaad een zeer mooie. Ik denk rond de 18km. Alleen beetje lastig dat begin en eindpunt niet bij elkaar liggen.

Ook in de buurt is er een zeer goedkope camping van Doc.

Als je maar één dag hebt kun je er ook voor kiezen te lopen tot de Red Crater en dan dezelfde weg terug te nemen, scheelt transfer tijd. Persoonlijk vond ik de laatste 2,5 uur dalen nogal een saai stuk.

Ik vond het verder een geweldige wandeling (met name de beklimming van Mount Ngauruhoe, neem hiervoor wel 3 uur extra en start niet na 9.30 uur als je de laatste bus wilt halen)

Ik ga hem in Maart doen!! :slight_smile: