Tomtom navigatie in Brazilie

Beste Forumgenoten,

Ik stuur wel eens met de TomTom, zeker als ik een straat in een stad moet hebben biedt dit uitkomst, echter op de afgelegere stukken, niet echt de certao maar meer het binnenland wijkt de TomTom steevast een 30 tal meter af van de bestaande weg, Ik weet dat hoe verder je het binnenland ingaat hoe minder wegen er nog in kaart zijn gebracht, maar het kijkt wel of de punten die destijds, met het maken van de kaart, niet geheel overeenkomen met de posities van de weg. Op sommige stukken of andere wegen gaat het autotje goed over de weg, maar veelal een 3o tal meter ervanaf, zo gaat TomTom in de war en wil hij me telkens naar de weg terugsturen (waar ik op zit) Herkennen jullie dit probleem in de wat verder afgelegen gebieden?

Ik hoor het graag

Tim.

hallo Tim,

Het ligt niet aan je TomTom maar aan de kaartenmaker. Ik heb een Garmin en inderdaad het wil wel een voorkomen dat t afwijkt of in sommige gedeeltes van het land de kleine weggetjes er niet op voorkomen.
De Garmin kaart update ik regelmatig (2x per jaar), weet niet of dat bij jouw TomTom ook mogelijk is?

Groet,
Marcel

Dank je Marcel,

Ik denk inderdaad dat het aan de softwareupdate moet liggen. Kleinere wegen staan er niet op maar dat is niet het probleem, de coordinaten van de bestaande wegen wijken af met de werkelijke positie. Mogelijk is dit bij een herziende versie opgelost, bedankt voor de tip.

Tim.

Ik gebruik al geruime tijd (een 2tal jaar nu) de TomTom Brazilië (versie 8 kaarten)
In grote steden (in mijn geval Salvador) gaat dat relatief goed
erbuiten (mijn geval Bahia dan) zie ik meer dan eens dat ik 1 a 2 km “naast de weg aan het rijden ben”
maar goed, alles bij elkaar is het een aangename hulp want op vele plaatsen ontbreekt het hier totaal aan verkeersborden …

Beste ixke,

Wat je zegt is geheel waar, ik ben reeds blij dat het me in Salvador goed opweg help om straten te vinden (net als Aracaju) en andere grotere steden, we nemen het maar voor lief dat het interior redelijk afwijkt maar je kunt niet alles hebben, mogelijk komt er nog een beter update na versie 8. We wachten af, groetjes en rij ze.

Tim.