Tolwegen

Kan iemand wat meer informatie geven over de werking van Tolwegen in Yucatan? Worder er vaste prijzen gerekend? klopt het ook dat er dan een touw over de weg gespannen word en dat er mannetjes met geweren staan ?(dit heb ik via via vernomen)

Is er iemand die dit al eens heeft meegemaakt en misschien ook in de dorpjes waar je onderweg doorheen rijdt, klopt het dat daar ook wel eens een touw over de weg gespannen wordt om je zo tot stoppen te dwingen voor verkoop van het een en ander?

Wellicht kan iemand hier meer over vertellen.

Ik wacht af! :dag:

Tolwegen hebben vaste prijzen. Wanneer je bij een tol aankomt dan staan de prijzen meestal wel vermeld.

Touw over de weg komt zo nu en dan voor. Meestal om wat te verkopen of te bedelen. Maar gewapend heb ik ze nog nooit meegemaakt. Even stoppen wachten tot touw weer naar beneden gaat en weer verder rijden als je niets wilt geven/kopen.

De enige met geweren zullen de militaire controles zijn die je tot stoppen dwingen en eventueel je auto controleren op drugs. Gewoon meewerken en je kunt snel weer verder rijden.

Bedankt voor de tip !!

Is toch wel erg handig om te weten.