Tokio 9 juni-16 juni .. Specials to do

1. weet iemand of er toevallig in deze 7 dagen een sumo wedstrijd, manga meiden/ jongens ( die zich zo opmaken en kleden en zichzelf laten zien op pleinen), sumo- iets anders, Must shows, evenementen, feestdagen/ ceramonies etc zijn in Japan?

2. Tokio hotel lijkt me n japanse muziekgroep… Treden die ergens op standaard of is het net als gewoonlijk een band doe concerten geeft soms?

3. Ik heb t al gepost op reisgenoten gedeelte en elders op social media… Toch ook maar even hier ( als t mag :slight_smile: )

ben jij er dan ook? En mocht je samen naar de vismarkt, disney of iets anders willen… Lijkt me gezellig!

Sara:)

Hoi,
de sumo toernooien worden iedere oneven maand gehouden ergens in het land. Juni is er dus geen eentje.
Als je op zondag in de stad bent, kun je naar Yoyogi park gaan. Daar zul je dan de verklede mensen zien etc.

Tokio is inderdaad ook een band. Ik denk dat ze hun optredens net zoals iedere andere band plannen.

Was ik er maar… :wink:

Tokyo Hotel is toch echt een Duitse band :nod:

Meh, Tokyo hotel is niet mijn stijl.
De band Tokio is in mijn geval leuker om naar te kijken :wink:
Zanger Tomoya Nagase kan ook leuk acteren.

Sanno festival Tokyo Travel: Sanno Matsuri (Sanno Festival)

Sanno Matsuri wordt jaarlijks gehouden, maar alleen in even jaren op volle sterkte met de grootse processie, in de oneven jaren is het kleinschaliger (maar desondanks toch vast nog wel leuk). In de oneven jaren zijn er wel het Sanja Matsuri en Kanda Matsuri in volle omvang, maar die zijn al in mei.

Ik heb even m’n lijst erbij gepakt, dan kom ik in die periode maar één festival tegen (voor twee andere ben je net enkele dagen te laat): Sumida Inari-jinja Sairei, dat zou dit jaar op 13 en 14 juni moeten zijn. veel informatie kan ik daar zo snel echter niet over vinden. Mogelijk zijn er wel meer, ik heb me echter nog niet echt verdiept in de festivals in die periode. Je zou ter plekke ook bij de toerist info kunnen vragen, maar mijn ervaring is dat zij ook alleen de grote festivals kennen

Voor een overzicht van evenementen in en rond Tokyo in die periode, zie [=2&searchcat[]=89&searchcat[]=73&searchcat[]=75&searchcat[]=239&searchcat[]=80&searchcat[]=77&searchcat[]=76&searchcat[]=94&searchcat[]=81&searchcat[]=240&searchcat[]=98&searchcat[]=19&searchcat[]=82&searchcat[]=107&searchcat[]=24&searchcat[]=9&searchcat[]=87&searchcat[]=86&searchcat[]=17&searchcat[]=78&searchcat[]=74&searchcat[]=90&searchcat[]=79&searchcat[]=84&searchcat[]=85&searchcat[]=99&searchcat[]=1&searchtag[]=30&searchtag[]=6&searchtag[]=31&searchtag[]=32&searchtag[]=20&searchtag[]=33&searchtag[]=34&sortw=date&sortp=3"]hier](http://japan-attractions.jp/?startd=2015%2F06%2F09&endd=2015%2F06%2F16&searchcat[). Blijf die site in de gaten houden, er zullen vast nog wel wat evenementen toegevoegd gaan worden.

Dank jullie wel!!

Meigetsuin (temple) staat bekend om zijn Hortensia (Hydrangea/ajisai) in juni. Kamakura is niet ver van Tokyo.
Ook in Hasederaen Jojuin in Kamakura bloeien dan de Hortensia. Het kan wel superdruk zijn met toeristen.