Tofo/Inhambane of Inhaca Island?

Hallo!

Aansluitend aan mijn rondreis door Zuid Afrika wil ik nog enkele dagen luieren aan een van de mooie stranden in Mozambique. Ik wil slechts naar 1 bestemming omdat ik niet te veel wil reizen.

Ik heb onder andere gevonden Tofo/ Inhambane en Inhaca island. Wat zouden jullie aanraden voor een paar dagen uitrusten, snorkelen, duiken etc? Of zijn er nog meer betere opties?

Ik hoor het graag!

Luuk

Ik ga, in augustus vanuit het Kruger Park richting Mozambique en heb Paindane op het oog…

Beste snorkelplek van Mozambique :wink:

Gr. Hans

Hoelang doe je er ongeveer over om daar te komen vanuit kruger?

Vanaf Letaba Restcamp (Kruger NP) tot Paindane is ruim 600 km. Moet je in 2 dagen rijden…

Tofo/Inhambane en Inhaca Island zijn beide prachtig en hebben betaalbare accomodatie aan het strand. Zie bijv. www.barrareef.co.za of www.mozambiquetravelservice.com of www.upandgo.co.za. In Tofo/Inhambane zijn er diverse restaurantjes waar je kan eten (meestal onderdeel van een hotel, maar ook open voor mensen die niet in het hotel verblijven. En aan de kust in Mozambique wordt meestal verse vis en fruit verkocht (zorg er wel voor dat je de juiste verantwoorde vis koopt)

Houd er rekening mee dat je minimaal een 2x4 en het liefst een 4x4 nodig hebt om deze plekken te bereiken. Helemaal als je via het Kruger Park gaat, via de Giriyondo grenspost.

Succes en geniet, groetjes Kim

Zijn deze plekken ook met OV oid te bereiken?

Bedankt!

x