In september gaan we ruim 3 weken naar Canada. Nu zijn we de eerste dagen aan het plannen.
We zijn eerste een paar dagen in Vancouver. Op dinsdag 6 september huren we een auto en vertrekken we richting Tofino. Op 11 september vertrekken we vroeg vanuit Victoria om de auto in te leveren bij het vliegveld. Vandaar gaan we verder met de camper.
Nu zijn de dagen in Tofino, Uclealet en Victoria nog niet ingevuld. We houden vooral van wandelen en lekker in de natuur zijn. Heeft iemand tips over activiteiten of hoe we deze dagen goed in kunnen delen.
Wellicht een (half) dagje whale watching in Tofino, met een kayak is dat ook een optie. Vraag me af of dit nu echt bijzonder is? Persoonlijk heb ik nogal een hekel aan heel toeristische plekken. Dus vraag me af of we dit wel moeten doen. De pacific rim trail in Ucleat staat zeker op het programma. Wat zijn nog meer hikes/activiteiten die we zeker niet moeten missen?
Als iemand leuke activiteiten heeft horen we dat graag.
Tips qua accommodaties zijn ook van harte welkom. We zijn al wel wat tegen gekomen maar zelfs de surfhuisjes zijn nog best duur.
Feitelijk ben je er ‘maar’ 4 dagen (6 september is een reisdag en 11 september ook) en die zijn zo gevuld. Ik weet niet of je in die 4 dagen nog van Tofino naar Ucluelet moet verkassen, want daar verlies je ook weer tijd mee en mijn ervaring is dat je er eigenlijk tijd tekort komt. En dat uit- en vooral inchecken, pakken etc. kost ook weer allemaal tijd. Je bent net zo snel ‘heen en weer’ gereden.
De walwissen zien m.b.v. kayakken vereist wel een goede conditie, want de ‘korte’ kayaktrips zijn vaak maar een paar uur en dan ga je niet ver genoeg de zee op om de walvissen ook echt te spotten. Als je dat wil is het dus raadzaam om bijvoorbeeld een meerdaagse tour te doen, maar de garantie dat je die beesten vanuit je kayak ziet (op foto’s ziet het er prima uit ;-)) is niet super groot.
Wij hebben vanuit Ucluelet:
Halve dag Whalewatching op een kleine boot met 6-8 man. Totaal geen toeristisch gevoel. Hebben prachtige beesten gezien, meer dan een uur lang die voor onze neus allerlei sprongen aan het maken waren (moeder en kalf). Boot op zich was ook een heerlijke ervaring, meer dan 1,5 uur heen op volle snelheid en dus ook terug, door de mooie natuur daar. Je kunt kiezen voor die slome grote boten waar veel mensen op kunnen, maar met zo’n kleine boot is het (naar ons idee) veel leuker. Onderweg ook geen andere toeristen gezien. Wij zatten met 5 man in die boot (vanuit Ucluelet).
Zeekayakken: dagtour. Vonden wij mooi. Met een groep van 8 man zijn we een dag gaan zeekayakken. Onderweg picknicken bij een klein eilandje (onbewoond). Beetje kennis gemaakt met de mooie natuur. Gidsen waren mensen die biologie studeren, dus onderweg veel uitleg gekregen over van alles en nog wat. Je bent wel met 6 onbekenden en 2 gidsen, maar voelt totaal niet toeristisch aan zo op zee…
Ik weet niet of je surfen leuk vindt, maar wij hebben ook 2x een halve ochtend surflessen genomen.
Pacific Rim trail is leuk, maar is niet bijzonder zwaar (weet niet hoe sportief jullie zijn). Wel mooi uitzicht naast de kust.
Er zijn veel hikes in de omgeving, maar ook wat ‘verborgen’ strandjes etc. Dus soms zijn we daar naartoe gelopen om lekker te relaxen met een drankje erbij en van de zonsondergang te genieten. Ook de moeite waard.
Als ik eerlijk ben zitten hier je (4) dagen echt al bomvol mee…
Heel veel plezier!
Oja, wij hebben in het Pacific Rim gezeten. Was prima (met kookgelegenheid), maar inderdaad ook best aan de prijs.
Wij zijn ooit, zeg 10 jaar geleden in Tofino geweest. We hebben daar een bearwatching tour gedaan. Met een zodiak de baai in op zoek naar beren. Dat was echt prachtig mooi.
Ook hebben we er een dagtocht gedaan met een boot naar bronnen waar je kon badderen. Was wel toeristisch maar erg leuk. Het heette Hot Spring.
Wij logeerden toen in Duffin Cove resort. Met een geweldig uitzicht over de oceaan.
Waarom hebben jullie een overnachting in zowel Tofino als Ucluelet geboekt ? Liggen een KM of 40 van elkaar vandaan, middels een lange rechte weg makkelijk te bereiken.Wij zijn vorig jaar in Canada geweest en drie dagen in Ucluelet geweest. Vonden deze stad (dorp) eerlijk gezegd best tegenvallen, Tofino waar we een daguitstapje naar hebben gemaakt is veel leuker.
De Pacific Rim trail is geweldig. Tussen Tofino en Uecluelet heb je diverse leuke trails om te wandelen !
Victoria is een hele mooie, gave stad overigens !