Ik heb net een email gekregen van de Thaise Ambassade in Den Haag dat het toeristenvisum vanaf 11 mei 2010 tot 31 maart 2011 gratis is te verkrijgen. Hier de tekst die ik heb gemailt gekregen
Aankondiging
Het is de Koninklijke Thaise ambassade een eer u aan te kondigen dat het gratis Touristenvisum dat beëindigd is per 4 maart B.E. 2553 (2010) verlengd zal worden, te beginnen vanaf 11 mei B.E. 2553 (2010) en van toepassing tot 31 maart B.E. 2554 (2011). Het gratis verstrekken van visa geldt niet voor andere typen visa, zoals non-immigrant visa en transit visa.
Informatie over visa voor Thailand op de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken van Thailand (www.mfa.go.th).
Koninklijke Thaise ambassade,
28 april B.E. 2553 (2010)
Mijn brondocument is een email van mevrouw Phuchita Rukwith werkzaam bij de Thaise Ambassade te Den Haag. Mocht iemand dat willen kan ik de email doorsturen voor het geval er nog steeds moeilijk mocht worden gedaan.
Ik weet niet of dit voor andere ambassades en consuls geld in de rest van de wereld. Dit zul je zelf moeten gaan ondervinden.
Thailand extends tourist visa fee exemption scheme until 31 March 2011
BANGKOK: – The Royal Thai Government has extended the tourist visa fee exemption scheme that had expired in March 2010. As a result of the decision, foreign citizens that qualify for a tourist visa are not subjected to a visa fee. The exemption scheme will be in effect from 11 May 2010 until 31 March 2011 (the fee exemption is not extended to other types of visas).
For further information please contact the Consular Department, Ministry of Foreign Affairs of Thailand (662-981-7171)or the Royal Thai Missions or visit Visas and Travel Documents webpage.
Source: Ministry Of Foreign Affairs, Bangkok 2010-04-29
kan iemand me helpen met hoe het aanvragen van een visum in den haag gaat, moet je na een paar dagen terug komen om je paspoort weer op te halen of krijg je hem op de zelfde dag nog mee? Dit omdat ik nog wel een eind moet reizen om in den haag te komen! alvast bedankt
Als je alle benodigheden aangetekend opstuurt dien je wel een aangetekend verzendbewijs mee te sturen met retour geadresseerde envelop om je paspoort etc weer aangetekend retour te krijgen, lijkt me wel verstandig als je het per post gaat doen en je kunt het ook in Amsterdam laten doen bij het consulaat.
Hieronder nog even een link naar het consulaat zodat je kunt kijken wat je allemaal moet invullen dient mee te nemen of op te sturen.
thanks voor de tips, opsturen lijkt me inderdaad dan het makkelijkst, mag vast wel 2 aanvragen in 1 envelop toch? en op de site van het amsterdamse consulaat staat dat er nog steeds voor betaald moet worden, dit hoeft toch niet lijkt me? zal voor de zekerheid anders het consullaat nog wel ff bellen/mailen.
Visa formulieren en een vertaalde versie zijn allemaal te downloaden via de site, 2 aanvragen in 1 envelop lijkt me geen probleem wel alles mee sturen copie vluchtgegevens pasfoto’s afijn allemaal te vinden in de link, bellen kan geen kwaad weet je het zeker ik ga er volgende week even langs visa regelen voor me ouders neem aan dat ze niet betaald hoeven te worden, we gaan het zien.