Toeristenvisum Thailand toch niet gratis te krijgen?

Hallo,

Zie deze URL mensen moeten gewoon nog betalen voor hun toeristenvisum voor Thailand

Weet iemand of er al iets in de Bangkok Post heeft gestaan of het visum nog gratis is of niet. Ik las ook op het forum van aroundtheglobe.nl dat iemand in Amsterdam 30 euro moest betalen op 1 april 2010.

ik heb ergens gelezen dat de gratis visums pas weer op 30 april beginnen dus is weer een staaltje thaise logica.

de gratis visums liepen tot 1 april en zijn weer gratis vanaf 30 april daartussen moet je dus betalen logisch toch?lol2

oke ik dacht van 1 maart tot 1 april dat je dan moest betalen. Misschien ben ik daardoor in verwarring gebracht. Ik hoop dat als het bericht komt op in Bangkok Post dit zou kunnen plaatsen want ik heb begrepen dat het meestal wel in de krant komt.

Is er ook een einddatum? En dit geldt voor 30 dagen, toch?

met een tourist visa krijg je 60 dgn die zijn te verlengen met 30 dgn voor 2000 baht dus dan kom je in totaal op90 dgn.

de visa excemption stamp die je op het vliegveld krijgt is altijd gratis en de is voor 30 dgn

Ik heb het inderdaad over het toeristenvisum van 60 dagen. Ik ga die verlenging inderdaad ook doen kost dat echt 2000 baht per persoon? wie weet waar dit kan op Koh Samui?

nee, het kost 1900 baht maar zeg altijd maar 2000.
je hebt ook 1 of 2(dat weet ik niet meer) pasfoto’s nodig en copie van je paspoort, pagina waar je gegevens opstaan en waar je visum stempel staat.

op samui kan dat net even buiten nathon maar elke taxi weet het immigration office wel.

je hoeft het pas een paar dagen voordat je visum verloopt te regelen en die 30 dgn gaan pas in na de datum dat de 60 dgn verlopen.

let wel op immigration office is op zaterdag en zondag gesloten evenals op thaise nationale feest dgn.

Hallo,

Jemig zeg ze weten wel wat ze moeten vragen maar goed het is niet anders. Weet je toevallig ook de openingstijden van immigratie Koh Samui?

maar een visum run kost ong. hetzelfde.

dacht, weet dit niet zeker, van 8.30 tot 17.00 uur.

oke bedankt ja ik weet het we hebben geen zin in een visarun dus het zal de extra stempel worden. Ik zit op koh tao voor 11 weken neem de boot wel even heen en weer en dan kunnen we weer langer blijven. Moet je het trouwens op de dag dat ie gaat verlopen doen of kan dit ook een paar dagen eerder?

zie post 7 :chin:

oh sorry ik slaap half hahahaha

weltrusten dan maar :slapen:

Even voor de (mijn) duidelijkheid en zekerheid:

Ik hoef straks niet aan te tonen dat ik binnen 30 dagen het land verlaat nu het toeristenvisum van 60 dagen gratis is. Ik ga namelijk 13 november naar Bangkok en vertrek daar 19 december.

in dit geval heb je een visum nodig welke je hier al moet regelen

Tenzij ik kan aantonen dat ik Thailand binnen 30 dagen verlaat. Bijv. met een vliegticket.

Het verhaal van die 60 dagen begrijp ik dan niet helemaal… Wanneer heb je daar precies recht op?

je kan een visum voor 60 dagen kopen bij een thaise ambassade in elk land dus ook in nederland, en volgens de laatste berichten is dat nu weer niet gratis maar vanaf 1 mei weer wel

je krijgt met bewijs van uitreis een visumvrije toegang van 30 dagen dus geen visum

Als het vanaf 1 mei weer gratis is dan is er toch geen probleem. Alleen afwachten of dat voor de periode november-december ook zo blijft. En anders dus gewoon een ticket kopen…

ook als het gratis is zal je het moeten aanvragen in nederland het is nadat je het hebt gekregen nog 6 maanden geldig dus zal je dus na 13 mei moeten aanvragen

Dirk wat je zegt klopt niet helemaal als je het toeristenvisum aanvraagd heb je 3 maanden de tijd om het land in te reizen geen 6 maanden.