hoi moira
het toeristenvisum kost op dit moment 1200 bath.
mijn zoon heeft er laatst een gehaald in panang.
heeft voor 2 maanden het veranderd elke maand.
kan zijn dat jullie meer betalen.
omdat wij farang zijn voor toeristen.
veranderen ze de regels nog al eens.
dus het is niet gratis meer
Als je het hele bericht heb gelezen heb je kunnen lezen dat het er nu uit gaat zien dat het vanaf 1 mei weer gratis zal zijn. Ik weet wat een toeristenvisum kost het verschilt trouwens per consul of ambassade wat het kost. Ik ga dus wachten en mijn in KL aanvragen al eerder daar gedaan.
Wij vertrekken op 27 juni tot 3 augustus. Halverwege zullen we Cambodia bezoeken voor ongeveer 10 dagen.
We hebben hier echter geen vliegtuigticket als bewijs gezien we overland de grens zullen overstelen (Poipet).We zijn 2 volwassenen en 2 kinderen.
Moeten we dan ook een visa aanvragen en is die dan ook gratis vanaf 1 mei.
Sorry hoor maar die visasituatie is tamelijk ingewikkeld en we zien op een moment door het bos de bomen niet meer.
De kinderen hebben hun eigen reispas(zijn 7 en 8). Dat betekent dat we anders 4 visa(s moeten betalen wat toch 120 Euro is.
Ja, een visum is voor jullie de zekerste manier.
Dis is in ieder geval vanaf 1 Mei weer gratis, en dan heb je 3 maanden de tijd om Thailand binnen te komen. Dus ga het ergens in Mei aanvragen en jullie zitten ruim goed.
Over de opmerking van Moira n.a.v. gratis/niet gratis bij ambassade/consulaat: het is (vanaf 1 Mei) weer gratis bij alle ambassades. Consulaten kan varieren, aangezien die een groot gedeelte van hun inkomen uit visa-inkomsten halen. Dus het kan zijn dat deze het visum gratis verstrekken maar wel een ‘administratie fee’ of iets dergelijks in rekening brengen.
Afgelopen jaar waren de toeristenvisa gratis in Nederland bij zowel ambassade als consulaat, dus ik verwacht dat dat ook vanaf 1 Mei weer het geval zal zijn.
Hoi,
Bedankt steven voor je antwoord ja ik was een beetje in de war geraakt.
Ik ga dat ding pas in juni aanvragen en doe dit in KL dus dan ga ik er vanuit dat het nog gratis is. Ik heb dan inderdaad misschien administratie kosten en dan de kosten van de 30 dagen erbij dan is het wel weer te doen.
Kl is een ambassade, en dus gratis.
oke bedankt dus dan alleen de kosten van verlenging van 30 dagen.