Ik vertrek begin Februari naar Mumbai.
Gezien ik alleen ervaringen heb met Delhi, vroeg ik me af of Mumbai net zo’n (goedkope) toeristenbuurt heeft als Pahar Ganj (Main Bazar) in Delhi??
Kan ik er makkelijk supergoedkope hotels vinden (ong. 200 a 400 Rs)?
Met welk goedkoop hotel hebben jullie goede ervaringen, ik hoef absoluut geen luxe, en een eigen badkamer hoeft, maar is geen vereiste…
Graag een hotel met een e-mailadres, zodat ik op voorhand al kan boeken via internet.
Helaas, Mumbai heeft geen goedkope hotels zoals in Delhi en de laatste paar jaar zijn de prijzen buiten proporties gestegen voor wat je krijgt. In Coloba vind je goed hotels, maar reken op 800-1500 Rs waar je in Delhi 250-500 Rs voor betaald.
Hey Robin, Ik ben nu een paar keer in Mumbai geweest en verblijf altijd in het goedkope hotelletje CARLTON HOTEL in de wijk colaba. Dat ligt achter het bekende Taj Mahal hotel en een kamer kost rond de 500R wat echt heel goedkoop is voor Mumbai. Het is basic, maar goed en vriendelijke mensen die er werken. Je zit megacentraal. Zoals gezegd, ik ga er iedere keer hen omdat het goedkoop is voor Mumbai. Ze hebben helaas geen emailadres. Het is er vaak vol. Ik zou er gewoon nartoe gaan als ik jou was. Wil je meer weten, dan hoor ik het wel. Groeten, MAUD
Delight Guesthouse (ook in Colaba) heeft eenpersoonskamers voor 365 Rs, met schone gezamelijke douche/toilet. Hebben ook een slaapzaal voor ik dacht 275 Rs. Ligt vlak bij Strand-, Seaviewhotel.
Heel goedkoop zal niet lukken denk ik, maar in Chembur is het erg gezellig vertoeven en minder (veel minder) duur dan in bijvoorbeeld Coloba, of Juhu Beach. Het is bovendien een gezellige wijk, wij zijn daar inmiddels trouwe gasten… Je kan er echt geweldig shoppen in allerlei kleine winkeltjes. Super!
Ik heb eventueel een telefoonnummer van de liefste en betrouwbaarste Taxi Chauffeur van Mumbai… als je intresse hebt hoor ik het wel.
O ja: klik maar eens op google: Hotels Chembur, dan kom je van alles tegen.
Groetjes Akke Haagsma
Heel goedkoop zijn de toeristenbuurten niet… maar daar heb je ook niet echt het gevoel dat je nog in India bent (althans dat had ik) omdat er zo’n lading blanken rondloopt dat het net zo goed een middagje ikea kan zijn. Onder de 400 Rs kom je in Colaba / Fort Area niet
Ja wij hebben het telefoon nummer van een hele betrouwbare taxi chaufeur.
Zijn naam is Syed
Tel: 00919821345449
Als je bij hem in de Taxi zit doe je hem maar de groetjes van
de fam Haagsma from the netherlands
Tejaswini and Vanshita zijn onze geadopteerde kinderen.