Hostels Mumbai

Hej hej,

Ik vertrek as maandag voor 4 maanden naar Azie en start mijn reis in Mumbai, India. Nu lees ik overal dat Colaba (een wijk in Mumbai) het kloppende hart van de backpackers ‘scene’ zou moeten zijn maar als ik via een hostelbookers of hostelworld ga zoeken kan ik bijna niets in Colaba of Fort vinden… Iemand tips over goed(koop) overnachten in Colaba of Fort?

Sowieso zijn tips over India welkom! Ik ben van plan om van Mumbai over land via Jaipur naar Dehli te gaan en dan via Agra en Varanasi richting Nepal te reizen (heel globaal). Zijn er dingen die ik echt niet mag missen?

Groeten, Donald

Colaba in inderdaad een leuke wijk om rond te hangen en er is veel te bekijken in de omgeving.
Mumbai is echter niet de goedkoopste stad om te overnachten in India. Wil je echt low budget blijven, dan ga je best naar de Red shield salvation army. Daar kan je terecht in dormitory’s, maar let op voor de bedbugs die er soms blijken te zitten.
De hele buurt (de straatjes achter het Taj Mahal hotel en langs de kaai) zitten vol met hotelletjes. Je vindt makkelijk wat in alle prijsklasses(behalve heel goedkoop) als je er wat rondwandelt, ook 's avonds of 's nachts.
Een klassieker, maar niet echt heel goedkoop (+/- 1700 Rs) is Bentley’s. Deze is echter wel makkelijk te boeken via het net en betrouwbaar, goed voor één nachtje. De pre-paid taxichauffeurs kennen het ook allemaal.

1 like