Mumbai verblijf

hey!

Ben op zoek naar een verblijf in Mumbai. Ik lees dat Colaba de aangewezen area is om te verblijven, omdat de sightseeing spots vooral daar zijn.
Klopt dit?
Is Bandra beter, of een andere wijk?

Groetjes!!

Nee het is echt Colaba/Nariman waar je de oudste en meest monumentale gebouwen vindt. En sights zoals de Gateway en de ferry naar Elephanta. Bandra-Kurla, Dadar, Chembur, Andheri etc. etc. zijn allemaal wijken op wat afstand daarvan en dus ‘nieuwer’ hoewel er soms een oud dorpshart verborgen zit rond alle nieuwere metropoolgebouwen.
Maar mocht je in Colaba geen accomodatie met voor jullie acceptabele prijs/prestatieverhouding vinden: natuurlijk kun je dan wat verder weg gaan zitten, mits maar aan één van de lokale spoorlijnen. Ook wel bekend als de ‘Dabbawalah Express’ omdat ze ook voor het beroemde tiffin transportsysteem fungeren. Het zou echter wel je mobiliteit fors verminderen: Colaba-waarts niet proberen voor 10 uur een trein te nemen (en zelfs dan bvk de vrij dure 1e klas tickets; even oncomfortabel doch beduidend meer kans op zitten dan 2e klas), en huiswaarts niet na 4 uur. Want het is in de spits echt Japan-achtig persen en duwen geblazen op perrons én treinen. Moest een keer 7 uur avond uitstappen uit de Harbour Line (waar regelmatig een trein uitvalt, vermoedelijk ook de trein die voor de mijne moest komen); en een wilde meute sprong al het balkon in nog voordat de trein stilstond, mij en de paar andere uitstappers haast geen kans gevend uit te stappen. Dus ik moest écht met veel spierkracht terugduwen om alsjeblieft naar buiten te mogen :frowning:

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Heb nog een verblijf gevonden in Colaba!
thanks