Toerist of Reiziger?


Het complete overzicht is hier te vinden: 14 Differences Between Tourists And Travellers | Bored Panda

Hoe zit het met de Wereldwijzer bezoekers? Zijn jullie echte reizigers of hangen jullie toch ook wel soms de toerist uit?

Grappig illustraties ViDejo! Ik denk meer een reiziger dan toerist te zijn, hoewel recente trips door Luxemburg, Thailand en Japan flink wat toeristische trekjes hadden. Het was wel heel erg makkelijk en luxe vergeleken met de reizen hiervoor. Het enige reizigersding was liften in Japan. Uitgerekend hier kijk ik met veel plezier op terug! Genoeg redenen om over een paar maanden voor India het stof van m’n backpack te blazen en weer terug naar m’n reisroots te gaan :smile:

reizigers zijn ook toeristen!

Dus bijvoorbeeld treinreizigers van Almere Poort naar Almere Buiten zijn toeristen? :biggrin:

haha grapjas.

ik ben altijd toerist. ook als ik low budget rondtrek in mijn uppie. en met de locals omga. de keren dat ik me het minst een toerist waande was; als ik ergens lang bleef en ook werkte. zoals 5 maanden op een kippenboerderij in japan, logerend bij een japanse boerenfamilie en kennismaakte met het familieleven/slapen/eten/houtgestookt bad buiten (heerlijk!!)/onsen in de bergen/etcetc. en een keer 5 maanden turkije, met turkse jongeren kamperen en een flatje delen. en 3 jaar in afrika werkend. De taal leert spreken

het ghanese spreekwoord luidt dan ook; ‘de vreemdeling heeft grote grote ogen, maar hij ziet niets

Ik vind dit altijd een leuke discussie.
Zelf zie ik ons als reizigers met een vleugje toerist.
Wij zoeken zoveel mogelijk plekjes op waar geen massatoerisme is maar wanneer we in een land zijn dan gaan we ook de must-see dingen een bezoekje brengen en maken hierbij ook een selfie.