Tochten in de bergen van vietnam (noorden

Hallo
Daar ik een grote liefhebber ben van de natuur,
zou ik gaarne tijdens mijn reis naar vietnam die ik zal maken volgend jaar in januari,
Ik heb ook een massa gelezen erover, veel tochten kun ge boeken maar allemaal zo duur, hoe kan ik goedkoper een tour boeken die de moeite is, zou gaarne een dag of 5 meer doorbrengen in de bergen en zelfs slapen bij de plaatse mensen zie ik zitten, echte trektochten zijn niet voor mij ben 57 jaar en last van de rug dus een hele dag wandelen gaat niet wel 10 km geen probleem,
en is het echt zo koud in de bergen dan in januari
bedankt voor de eventuel tips

Hoi Jose,

In de wintermaanden kan het zeker koud zijn in de noordelijke Vietnamese bergen. Soms sneeuwt het daar ook.

Wij hebben ter plaatse een tour geboekt en zelf kunnen aangeven wat we wilden zien. We gingen dus niet met een groep. Wij hebben een stuk met de auto gedaan (ikzelf kan ook niet heel lang lopen). En we zijn ‘op bezoek’ geweest bij locals, maar als je een tocht van meerdere dagen doet, kom je zeker bij locals terecht.

In Sapa bijvoorbeeld worden door de vele reisbureau’s daar vele tours aangeboden. Zo kun je daar vergelijken.

Misschien kan iemand die meerdere dagen een tocht heeft gemaakt je nog meer tips geven?

Groetjes, Anne

hallo Jose

Ik heb in Sapa en omgeving een meerdaagse tocht gemaakt met verblijf bij mensen thuis. Persoonlijk een van mijn mooiste ervaringen in Vietnam! De tocht was heel mooi in september, maar wel pittig. Rond Sapa zijn de trekkingen vrij pittig door het hoogte verschil. Maar er zijn veel soorten tours mogelijk. Ik denk wel dat het behoorlijk koud kan zijn in januari en wellicht mistig. Dat komt in die periode in het noorden veel voor.
De prijzen vallen overigens reuze mee vond ik. Wij hebben met 4 personen een prive tour gehad voor nog geen 20 USD als ik het goed heb.

Lastig om advies te geven, want ik stel hoge eisen aan reizen en ben geen backpacker. Geld speelt bij mij minder een rol. Vandaar dat ik een auto + chauffeur heb ingehuurd en de noordwest-loop in 8 dagen heb afgelegd.

Budget is volgens mij mogelijk met de nachttrein van Hanoi naar Lao Cai + aansluitende busje naar Sapa. Lijkt me wel gestress en vooral vermoeiend, tenzij je onder alle omstandigheden kunt slapen of met weinig slaap toe kunt. Vervolgens kun je denk ik het beste een lokale gids en/of tourbureautje inhuren. Lokale gidsen weten de goedkoopste opties en kunnen je helpen met lokaal vervoer. Een totaalprogramma via een tourbureautje in Hanoi kan ook, maar dan zit je vermoedelijk wel aan dat programma vast.

Johan
(De H’mong-gids waarmee ik in Sa Pa naar de dorpen in de vallei liep en lunch aan huis kreeg was met iedere vergoeding tevreden.)

dag Jose

ik heb GEWELDIGE begeleiding gehad via het kantoor van Vietnam a la Carte

http://www.vietnamcarte.nl/

is een NL die in Hanoi woont (met z’n vietnamese gezin) hij heeft gidsen die uit dat gebied komen. Er staan voorbeeldreizen op de site kijk b.v. onder ‘korte reizen’ b.v 8 dagen NoordOost of NoordWest Loop

is betaalbaar en je kunt je eigen wensen kenbaar maken. Ik was in m’n uppie met een privegids (I know heeeel erg decadent) en zelfs dat was voor een redelijke prijs en een SUPER ervaring

Inderdaad jan het koud en nat/mistig zijn!!

succes en veel plezier cheer

Hallo Janna

Ja ook al gelezen, weet het,
niet zo erg duur maar toch boven mijn budget hoor , toch bedankt ,