Wij zijn van plan deze zomer een stuk van onze vakantie door te brengen in het noorden van Vietnam. We zouden 12 dagen blijven, met aankomst en vertrek in Hanoi. Vanuit Hanoi willen we twee dagen Halong Bay doen, en vijf dagen de omgeving van Sapa. Daar zouden we ook een trekking willen doen. Weet iemand of er daar ook trekkings zijn zoals in Noord-Thailand? Ik bedoel zoiets van drie dagen, met twee overnachtingen bij bergstammen. We lazen al iets over Dien Bien Phu, maar het is ons niet duidelijk. Weet iemand of er nog ergens enige originaliteit te vinden is (geen bromfietsen, jeans en sateliet-tv)?
Ondertussen nog eea opgesnort. Weet iemand iets over trekkings vanuit Pan Hou Village? En hoe daar te geraken vanuit Hanoi?
Hi
Ik kan van harte aanbevelen:
www.ethnictravel.com.vn
De beste Eco Toerisme Agent in Noord Vietnam.
De toer 12 days Treasures of Vietnam is een aanrader.
Bekijk de website goed dan kom je er wel uit.
Vr gr
MK
Hoi,
Die trekkings zijn er zeker en worden in het stadje Sapa veel aangeboden. Je zou eventueel ter plekke zo’n tocht kunnen boeken. Volgens mij kun je ze ook in Hanoi al boeken, maar dan weet ik niet of de prijs veel omhoog gaat.
Wat betreft vertrekken vanuit Hanoi: je kunt de trein nemen naar Lao Cai (prijzen voor softsleepers zijn niet eens zo heel duur). Meestal wordt er vanuit een organisatie of hotel dat je al geboekt hebt een bus geregeld die je naar een hotel brengt. Wijzelf zijn meteen naar Sapa stad gegaan. Het lijkt me dat er ook busjes rijden zonder dat je geboekt hebt. Of deze ook direct naar Pan Hou Village vertrekken, weet ik niet. Ik hoop dat een medegebruiker van dit forum meer informatie voor je heeft wat dit betreft.
Wat betreft originaliteit: dat is er wel te vinden, maar ik denk dat overal in Vietnam wel brommers te vinden zijn, maar niet in grote getale zoals in HCMC. In Sapa bevinden zich nog veel stammen met originele klederdracht. En sateliet tv’s: mij viel op dat bijna iedereen in Vietnam wel een tv heeft…
Veel succes met uitpuzzelen van jullie reis!
Groetjes, Anne
je kunt inderdaad heel veel trekkings doen. Zelf ben ik niet naar Sapa gegaan maar met een motor via een Nederlandse reisorganisatie naar wat minder bekende plaatsjes in het noorden. Ook dan zie je veel rijstvelden, mooie markten, en prachtige berglandschappen. (quan ba, ba be en de rest van de plaatsnamen weet ik evne neit meer uit mijn hoofd)
Hoi Linleiden,
Dat klinkt ook leuk.
Bij welke NL’se reisorganisatie heb je dit geboekt? En vanuit welke plaats? Weet jij de kosten hiervan? Is dit minder toeristisch?
Groetjes.
ik weet niet meer precies wat het kost (voor vietnamese begrippe was het duurn). Maar wel heel erg de moeite waard. Je kunt bellen met vietnam a la carte, dat is van een nederlander die woont in hanoi. het is geen standaardreis uit hun pakket. Normaal doen ze die met de auto, dus de route staat wel op internet. Het was absoluut minder toeristisch, op veel van de plaatsen werden we nog echt aangestaard omdat ze daar zelden blanken zien. We hebben ook bij een familie in de rimboe overnacht, dat was erg bijzonder. Hou wel in de gaten dat je een goede chauffeur krijgt. Wij hebben na de eerste nacht geklaagd en kregen gelijk een betere chauffeur, dan is het een fantastische en onvergetelijke reis.
misschien kan je ook wel een easyrider vragen voor die route, maar dat weet ik niet.