Tips voor Zuid-Westen

In augustus gaan we drie weken naar het Zuid-Westen van Amerika.

Nu vroeg ik me af of jullie nog tips hebben en er nog speciale dingen zijn die we niet mogen missen?

Dag 0: Amsterdam - LA
Dag 1: LA
Dag 2: LA (Disney of Universal)
Dag 3: LA - San Diego
Dag 4: San Diego (Seaworld)
Dag 5: San Diego - Phoenix ('s avonds honkbal wedstrijd in Phoenix)
Dag 6: Phoenix - Tucson (Tucson studios)
Dag 7: Tuscon - Sedona
Dag 8: Sedona - Grand Canyon
Dag 9: Grand Canyon (Evt. helikoptervlucht)
Dag 10: Grand Canyon - Bryce Canyon
Dag 11: Bryce Canyon
Dag 12: Bryce Canyon - Antelope Canyon
Dag 13: Antelope Canyon - Las Vegas
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas - Death Valley
Dag 16: Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 17: Mammoth Lakes - Yosemite NP
Dag 18: Yosemite NP
Dag 19: Yosemite NP - San Francisco
Dag 20: San Francisco
Dag 21: San Francisco
Dag 22: San Francisco
Dag 23: San Francisco - Amsterdam

Wellicht dat we nog naar Sequoia willen, maar dat is weer ver rijden.

Hoi Bassa,

Een flinke ronde, maar wel met mooie dingen erin. Wat is er allemaal al vast gelegd? (Vlucht, hotels, autohuur)
Houd er rekening mee dat San Diego - Phoenix 5,5 uur rijden is. En dat is kale tijd zonder stops voor eten, tanken en foto’s. Dat kan zo een trip van 7 uur worden.
Ik zou dan eerder Tuscon eerst doen en daarna naar Phoenix, maar ik weet niet of je dan voor de honkbal wedstrijd in de knoop komt.

Ik zou Antilope Canyon na Grand Canyon zetten anders moet je weer terug.
Als je op dag 8 al veel gezien hebt van GC en op dag 9 de helikopter in de ochtend doet, zou je smiddags al naar Page kunnen rijden en Horse Shoe bend en Lower Antilope Canyon kunnen doen. Dan kun je de volgende dag de Upper antilope Canyon doen en Lake Powel en evt al richting Bryce rijden.
Als je sequoia wil doen kun je na Death Valley beter onderlangs rijden en dan eerst Sequoia doen en daarna Yosemite.

Wellicht een San Francisco dag minder en die ergens tussen San Diego en Phoenix stoppen of bij Page.

Bedankt voor de tips.

Vlucht en autohuur zijn al vastgelegd en enkele hotels. Veel daarbij zijn nog gratis te annuleren.

Antelope Canyon doen we inderdaad na de Grand Canyon (fout overgenomen).

Is het de moeite waard om Sequoia te doen of zijn er andere parken die in de buurt aan te raden zijn. Het zijn er nogal wat.

Sequoia is zeker aan te raden. Een ander park is Kings Canyon. Maar denk dat Sequoia imposanter is.

Bij Las Vegas kun je Red Rock Canyon en Valley of Fire SP mee pakken.

Sequoia en King’s Canyon liggen vlak naast elkaar en kun je in principe op 1 dag doen.