Tips voor verblijf van 6 maanden in Thailand

Hoi

Ik zal me even voorstellen, mijn naam is Michel ik ben 19 jaar oud, en ik heb een technische baan,waarbij ik in de avond nog bij studeer!

Ik zal eventjes zeggen wat ik wil, en ik zou graag willen weten of dit mogelijk is en eventuele tips zijn altijd welkom

Mijn plan is dus om een half jaar in nederland te werken hier zou ik dan een heel klein huurhuisje willen, zodat ik minimale kosten heb, zodat ik goed kan sparen, en nadat ik weer genoeg geld heb gespaart zou ik dan weer een half jaar naar Thailand willen gaan.

Ik wil dus in thailand wat gaan rondreizen, wat dingen bekijken, en in contact komen met wat mensen, die ongeveer de zelfde plannen als mij heeft!

Ik ben niet van plan om veel geld uit tegeven aan de toeristische dingen in Thailand, ik wil dus gewoon bijvoorbeeld een huisje huren in Thailand voor 50 euro per maand en daar dus gewoon te gaan leven als een echte Thai!

Ik zou graag wat tips willen over bijvoorbeeld het blijven van 6 maand in thailand, en wat ongeveer mijn maandlasten in thailand zullen zijn, als ik gewoon standaart leef daar?!

Maar wie kan mij nou is echt op de goede weg helpen,

Groeten Michel

Hallo Michel.

Weet niet precies wat je daar wil gaan doen in dat half jaar dat je er zit?.
Rondreizen is een leuke optie, maar ik denk dat je ook wel eens thuis wil zijn.

Allereerst zal zou ik zorgen dat jij je visum voor elkaar hebt, kijk eens op deze site, hier vind je alles over het visum voor Thailand:

http://www.thaiconsulate-amsterdam.org/

je bent nog jong dus vele opties, maar ik denk dat je ook wel eens uit wil gaan, je moet alles een keer gedaan hebben.
Je kan het zo gek maken als je zelf wil.

Weet niet of je er wel eens geweest bent, maar het leven in Thailand is dus niet te vergelijken met dat van hier.
Wil je daar werk zoeken als zijnde extra inkomsten dan is dat heel erg moeilijk want de Thai gaat voor jou, gek gesproken jij bent de buitenlander die een baan inpikt van hun, en dan zal je een werkvergunning moeten hebben of een uitnodiging van een bedrijf daar.

Een kamer huren is een optie maar ga er van uit dat het niet veel is, een kamer is dus ook echt een kamer met weinig tot niets.

Zou wel geld overhouden voor je retour ticket.

**Groet **

50 Euro is erg weinig hoor.

ja ach 50 eurie is idd niet echt veel maar verwacht er dan ook niet veel van, geen airco,koelkast,bed en daar bij komt ook nogeens je verbruik van electra en water appart bij.
het is te doen maar je leeft wel in een kippe hok, en dat is nog luxe vergeleken met zo’n kamer

50 EURO voor kamer is denk ik net te doen, afhankelijk waar je je vestigd. Pattya, BKK en dat soort steden kun je vergeten. Vergeet ook niet dat je moet leven.
EURO 700 per maand kun je redelijk van rondkomen, afhankelijk van waar je zit. Iets minder zou nog kunnen, dan wordt het meer een backpackers plaats. En gewoonten.