Tips voor vakantie naar Turkije?

hoi allemaal,

ik heb voor volgende jaar een vakantie geboekt naar dalyan turkije.
er zijn daar een aantal dingen te doen, zoals de turtel stranden, konings graven en de modderbaden.
nu vraag ik me af of jullie nog meer leuke dingen weten om te doen? we hebben ook een auto ter beschikking, dus een stukje rijden is niet erg. (max 2,5uur rijden)

alvast bedankt!!

groetjes,
Tiffany:dag:

Hey Tiffany,

In deze regio kom ik al jaren en er is erg veel te zien/doen… Wat erg leuk is is om naar de kloof Saklikent plus de ruines en nationaal park Tlos te gaan, als je een beetje van klimmen houdt kan je killometers ver lopen in de kloof. De mooie badplaats Oludeniz met de blue lagoon. Ook een aanrader is Kayakoy, dit is een verlaten dorp uit de 17e eeuw. En natuurlijk paraglyden in Oludeniz.

Succes en veel plezier.

Groetjes Suzanne

hoi suzanne,

dank je wel voor je tips.
kayakoy had ik toevallig net gevonden via google. maar ik vind de informatie nog al schaars op internet.
nu kan ik alweer een heel stuk vooruit. paragl. etc zal het niet worden aangezien er ook 50+ en 60+ mee gaan van mijn familie.

nog maals bedankt!!!

groetjes,
Tiffany

ps ik kan in de lijst van nationale parken geen park vinden dat tlos heet…??

Hoi Tiffany,

Tlos ligt ongeveer een kilometer van Saklikent de kloof, erg de moeite waard om te bezoeken vooral het oude amfitheater. Er staan ook allemaal bordjes langs de weg dus zal niet erg moeilijk zijn dit te vinden…

Groetjes,

Suzanne

Hierboven nog even een website voor meer info over Kayakoy, weet niet of je er veel aan hebt maar het is een poging waard!

Wat misschien ook wel leuk is: bezoek waterval.
Dit is via een toeristenoffice te boeken of je koopt een ticket bij het busstation in het centrum van Dalyan.
Ik heb vernomen dat deze dagtrip via Tamarisk Tourism erg leuk was omdat de gids met de mensen die dit graag wilden een uur is gaan wandelen in de omgeving.
Ik heb zelf een ticket gekocht bij het openbare busstation en deze gids heeft ons wel tot de waterval gebracht maar toen we daarna de bergen in gingen heeft hij niet de moeite genomen om ons verder te begeleiden.
De waterval op zich stelt niet zo veel voor maar de omgeving is gewoon prachtig. Neem in ieder geval voldoende water mee :zon02:en redelijk stevige schoenen ivm. enig klim/klauterwerk. je kan evt. zwemmen bij de waterval.
Ook wat oudere mensen kunnen deze tocht doen zolang ze goed ter been zijn en over een redelijke conditie beschikken.