Tips voor vakantie gezocht

Beste medereizigers,

In februari of maart 2013 willen wij een week of 2 naar Zweden gaan. Het enige wat vast staat is dat we gaan ijsrijden in Ostersund. We zijn nu dus opzoek naar inspiratie voor de rest van de reis in die periode.

Enkele belangrijke zaken:
We reizen met een baby van ong een half jaar oud…
We willen met het vliegtuig en daarna een auto huren.

Mijn eigen idee was om te vliegen op Ostersund, auto te huren en daarna naar beneden te rijden richting Stockholm om daar de auto weer in te leveren en terug te vliegen naar Schiphol.

Wie helpt ons met de indeling van onze vakantie?

Östersund is een heerlijke plaats. Kijk op http://www.visitsweden.com/zweden/Campagnes/dewinterstad/Winterpark/ voor informatie. Het rijden van Östersund naar Stockholm kan, maar vergis je niet, het is 557 km. Dat is zeker 10 uur rijden. Je rijdt 90 km. per uur in Zweden en het is winter. Een retour naar Östersund lijkt mij comfortabeler.

Beste VisitZweden,
Dank voor je reactie. We zijn gewend om rond te reizen dus wilden in Ostersund beginnen en daarna naar beneden afzakken naar Stockholm maar ik weet dus niet welke interessante plekken daar zijn om onderweg te bezoeken.

Er zijn tal van leuke dingen. Daarom; kijk op visitsweden.com. De plaatsen rond het Siljanmeer zijn leuk. Mora, het berenpark in Orsa.

hej,

breng een bezoekje aan Åre kommun (zo’n 80 km van ÖStersund). Fantastisch wintersport gebied met ook een paar prachtige, in de winter bevroren, watervallen. Persoonlijk vindt ik dan de Ristafallet het mooist.

Heb je ook al aan de Camping Card Scandinavia gedacht?
Zeker als je met de auto door Scandinavie gaat een aanrader, diverse kortingen en op veel campings/parken zelfs vereist!

Hallo Kirsten,

Wij willen je graag helpen hoor! Kijk alvast op www.visitsweden.com of bel naar 020 520 6120.

Groeten, Pauline
PR Manager VisitSweden

Ik denk dat ze al een tijdje terug zijn… :wink: