komende december (2011) wil ik graag nog op reis en nu gaat mijn voorkeur uit naar Costa Rica of Zuid-Afrika (eventueel in combinatie met Namibie en Botswana). Gezien het feit ik momenteel single ben en onwijs van reizen houd maar niet alleen op reis wil ben ik op zoek naar ervaringen van mensen op het gebied van singlerondreizen naar deze landen en sta open voor tips op het gebied van reisorganisaties, routes, etc.
Hi Mathijs, ik ben vorig jaar mei met Fox singlereis naar Costa Rica geweest (18 dagen). Beviel mij erg goed. Heb geen ervaringen met andere organisaties, maar ben wel benieuwd naar de meningen daarover van anderen en over Zuid-Afrika, want zit ook te denken om daar mijn volgende reis heen te maken.
Ben met de single reizen van Fox en shoestring meegeweest. Niet naar de landen de jij noemt.
De indeling en het tempo van de reizen verschillen iets, en daarmee verschilt de doelgroep van de reis ook. Maar je ziet en doet ongeveer het zelfde. De groep was beide keren goed. Heb ook een “gewone” niet single reis van shoestring gedaan en daar waren meerdere mensen die alleen geboekt hadden.
Bij veel organisatie’s kun je op de site zien wie er al geboekt hebben, geslacht/leeftijd/alleen of samen geboekt.
Daarmee kun je mooi inschatten hoe de groep er ongeveer uitziet.