Tips voor route 1e roadtrip Australië gevraagd

Hoi medereisliefhebbers,

Na de afgelopen 5 jaar diverse roadtrips in de USA gemaakt hebben willen mijn man en ik volgend jaar een reis naar Australië maken. We willen hiervoor 4 weken uittrekken. Ik heb diverse reisboeken aangeschaft en ben aan het orienteren voor de reis. Er is zoveel moois te zien en het land is zo groot waardoor ik het lastig vind om de reis een beetje uit te stippelen.

Qua werk komt het beste uit om de maand maart vrij te nemen. We willen graag naar de oostkust. Eerste instantie hebben we getwijfeld tussen het huren van een camper of een auto. We gaan toch voor een huurauto. Via internet zag ik dat de accomodaties redelijk geprijsd zijn en met de auto behouden we nog steeds de vrijheid.

Welke route adviseren jullie voor 4 weken? Met de reizen in USA zijn we gewend aardig wat km te rijden (autorijden vinde we allebei niet vervelend. Is het qua klimaat te adviseren om van zuid naar noord te rijden of juist andersom? Welke plaatsen zijn leuk om te bezoeken?
Alle tips zijn van harte welkom :grinning:

Bedankt alvast!

Iemand nog tips?

Eslee, ik kom er aan. Maart oostkust is prima. Cairns Sydney is haalbaar. Van noord naar zuid rijden heeft klein voordeel dat je 's middags de on in je rug hebt. Qua temperaturen kun je echter beter van zuid naar noord rijden.Ik heb een aantal routesuggesties in Word. Mocht je die willen hebben, stuur me dan via een privé bericht even een mailadres. Was met vakantie, vandaar late reactie.

Groeten,

Willem