Tips voor reis naar Kei-besar

Hallo Forumleden,
Ja inderdaad ik ben hier nieuw !!!, en ik ben op zoek naar tips en trucs die mij kunnen helpen op mijn reis naar Kei-besar in oktober van dit jaar.
Wij (mijn vrouw en ik) willen dit jaar vanuit Bali naar Tual vliegen en van daar uit met de boot naar Kei Besar.
Het is voor ons een groot onbekend gebied dus alle info die we kunnen vergaren is welkom.
Op Kei kecil willen we verblijven bij Savana cottages en vanuit hier de overtocht maken naar Kei-B. Waar we hier moeten overnachten of verblijven weten we nog niet.
Ook tickets hebben we nog niet geboekt voor deze binnenlandse vlucht maar ik heb begrepen dat ik dit beter op Bali kan regelen.
Kortom…alle tips, berichten, wetenswaardigheden e.d. over Kei kecil en Kei Besar zijn van harte welkom !!!
Bij voorbaat dank

janp013

Hallo,

De Kei eilanden zijn een erg leuke bestemming om eens te bezoeken, zeker de moeite waard.
Het is er rustig, en niet zo gejaagd zoals bijvoorbeeld het eiland Ambon.
Ik heb vorig jaar augustus Kei kecil bezocht met vrouw en kind, en dat is ons erg goed bevallen!
De tickets hebben we op Ambon gekocht, en de vluchtduur vanaf Ambon is zo’n anderhalf uur met Lion Air/Wings.

Savana cottages ken ik niet omdat we bij familie verbleven, maar wel kan ik je het beste restaurant van Kei kecil aanbevelen en dat is restaurant Lady’s in Tual. (nabij het vliegveld)

Nou, in ieder geval veel plezier gewenst, en mocht je nog specifieke vragen hebben kun je me altijd mailen.

Gr. A.

Andarinyo,
Graag zou ik wat meer info van je mogen ontvangen over de kosten van je ticket van Ambon naar Kei Kecil en hoe vaak gaan er vluchten vanaf Ambon.
Waar moet ik rekening mee houden?
Is het verstandig om een ticket vanaf Jakarta via Makassar Ambon te kopen of via Denpassar en wat zijn de kosten hiervoor.
Dank alvast voor de te nemen moeite om mij te berichten.

Hoi matahari,

Vorzover ik weet gingen er verleden jaar dagelijks vluchten vanaf Ambon naar Tual. (Kei kecil)
Kosten waren toen ongeveer € 60,- p.p., voor een enkeltje.
Waar je verder rekening mee moet houden is dat Kei kecil niet zo toeristisch is, en je dus beter van te voren accomodatie kunt regelen, tenzij je bij familie verblijft natuurlijk.

Wat bedoel je met een ticket vanaf Jakarta of Denpasar?, bedoel je dat je rechtstreeks vanaf jawa naar Ambon wilt?
Logisch is een ticket vanaf AMS naar Jakarta (Garuda?), en dan de aansluitingsvlucht een paar uur later naar Ambon.
Ligt eraan wat je wilt natuurlijk, qua kosten maakt de binnenlandse vlucht mekaar niet zoveel geloof ik…
Wij hebben indertijd eerst een weekje Bali gedaan, en toen verder naar Ambon manise, kosten vlucht DPS-Pattimura ongeveer € 125,- p.p. voor een enkeltje. (is natuurlijk afhankelijk van de reisperiode, dit was in het hoogseizoen)

Hopenlijk heb ik je kunnen helpen, en is alles een beetje duidelijk.

Alvast een goede reis gewenst.

Hormat,
A.
>>>>>>

Ben erg benieuwd of het allemaal gelukt is in Oktober …

Wij zijn vorig jaar niet naar de Kei eilanden geweest. Wel naar Ceram. Daar hebben wij een heerlijke vakantie gehad.
Op eilanden geweest waar nog nooit een toerist is geweest. Wij zijn zeer hartelijk ontvangen door de bewoners daar en hebben de vele omringende eilanden bezocht met de boot.
Aan het eind van dit jaar gaan wij wel naar de Kei eilanden, dat staat vast. Wij verblijven vier weken op de molukken dus dat moet te doen zijn. Mocht het lukken dan staan ook de Banda eilanden op ons lijstje, maar dat is geen prioriteit.

Hoi Jan ,

Vlucht Denpasar Ambon doe je best via Makasar en kost +/- 90 euro , vlucht kan je opvoorhand boeken via ticketindonesia of via Gita Bali tours & travel in Bali bligede@hotmail.com