Bali-Ambon

Hello:chin:
Nu zit ik te denken om ipv Bali naar Abon te gaan omdat het daar in februari droog seizoen is… Waar kan ik kijken voor vluchten van Bali naar Ambon bij een fatsoenlijke en veilige vliegmaatschappij? Of zou ik rechtstreeks van Darwin naar Ambon kunnen?
Thnx!

Ik neem aan dat je Ambon bedoeld, Abon is gedroogd rundvlees :smiley:
De vlucht van Merpati Darwin - Ambon behoort al heel lang tot het verleden. De beste optie lijkt mij van Denpasar naar Surabaya te gaan en daar de rechtstreekse vlucht naar Ambon met Batavia Air te nemen. Makassar met Lion is ook een mogelijkheid. Ik kan Ambon als bestemming van harte aanraden. Ik ben daar de laatste 2 jaar diverse malen geweest en het gaat steeds beter daar en wordt steeds mooier nadat de burgeroorlog is afgelopen.

Nou klinkt een stuk beter! Kan ik het beste op Bali de vluchten regelen en wat voor prijs kan ik verwachten?

Is moeilijk te zeggen, voor een vlucht Ambon- Surabaya betaalde ik in januari 650.000 Rp met Batavia. Voor vluchten met Lion Air Yogya Ambon betaalde ik 1.150.000 Rp een paar maanden daarvoor. Dus met 1.200.000 Rp kom je een heel eind, nog geen 100 euro, een dag hard werken + wat geluk :smiley: Natuurlijk in Bali regelen, dan ben je flexibel op het laatste moment kan je heel goedkoop vliegen, zeg als je het 3 dagen van te voren regelt.

Nou Hartsikke bedankt! Ik denk dat ik een leuke combivakantie Bali-Ambon ga doen :slight_smile:
Een paar dagen aclimatiseren op Bali Lovina en dan naar Ambon. Wel spannend hoor!
Bali ken ik want ik ben er al twee keer geweest in het hoogseizoen maar Ambon lijkt me primitief en daardoor meer een avontuur. Als je nog tips hebt voor Ambon qua meest toeristische plekken en leuke activiteiten… dan hoor ik die graag.
Groetjes met veel dank!

Het hangt ervan af hoeveel tijd je hebt, de leuke dingen zijn moeilijk te bereiken, daarmee doel ik vooral op Seram, daar heb ik mijn hart aan verloren. Dit is een Bali topic, dus zal ik wat trefwoorden geven Ambon Natsepa Beach (Pantai Natsepa) voor accomodatie, Ambon stad is een beetje smerig hoewel ik kan je daar ten zeerste het Grand Soya Hotel aanraden. Dan de eilanden Haruku en Saparua, op het eerste is geen accomodatie maar kan in een dagtrip vanaf de haven Tulehu, vandaar kan je ook naar Saparua. Daar zijn twee losmen, een beetje primitief, maar voor iemand die van reizen en nieuwe dingen houdt best te doen. Verder is er iedere dag een luxe snelboot naar Amahi op Seram, vanaf daar kan je naar ?? in het noorden (zie de verhalen van Dangdude, link op de site). Ik vind Ambonezen en Serammer de meest aangename mensen in heel Indonesia, ik heb dat hele land gezien (ik hoop dat SA niet mee leest want dan gaat de jaloezie weer opspelen) wil je meer gedetailleerde informatie kan ik je aanraden het blog van Londoh te bezoeken, die heeft erg veel over de Molukken geschreven.Dat vind je hiero.

hallo josinev ik hoop dat je nog tijd hebt, bezoek ook de kei eialnden
prachtige spierwitte zandstranden op klein kei, en op groot kei prachtige natuur
en natuurlijk snelle internetverbinding via satelliet

groetjes:zon02: