tips voor groepsreis

Ik ben 35 jaar en wil mijn reeds lang gekoesterde droom om naar Canada te reizen niet al te lang meer uitstellen. Daarom ben ik begonnen met voorbereidingen te treffen voor mijn droomreis. Het is voor mij echter een beetje zoeken naar een speld in een hooiberg. Ik wil liefst in groep reizen. Wat ik zeker wil gezien hebben, zijn orka’s en ook de indianencultuur boeit mij enorm. Ik heb al heel wat gesnuffeld op het internet en kom vaak bij groepsreizen uit maar dan is het aanbod vaak weer niet waarnaar ik op zoek ben.
Al wie me tips, info, advies kan geven … het is van harte welkom.
Alvast bedankt.
groetjes Patricia.

Er zijn best een aantal goede aanbieders, zoals:

en voor de luxe reiziger:

De meeste hiervan zul je wellicht al hebben gevonden.

Wil je echt iets meer op maat gesneden en bijzonders, zou je eens contact op kunnen nemen met deze NL/CAN aanbieder in Canada:

Nog een andere mogelijkheid is misschien is om gewoon solo te vertrekken en je in Canada aansluiten bij de Moose Bus:

http://www.moosenetwork.com

Hopelijk zit er iets van je gading tussen.

Hier kan ik alvast mee aan de slag.

Bedankt :slight_smile:

Ik ben van 5 tot 21 augustus met www.naturetrek.ca mee geweest en heb hun walvissen en beren reis gedaan. Als je geen standaard Djoser, askja, Fox canadareis wil, is mijn advies om op die site te kijken.

Het bedrijf is opgezet door een nederlandse bioloog en zijn motto is om zo weinig mogelijk toeristische plekken te bezoeken. Voor reizen naar banff en de Rocky’s moet je bij hem niet zijn. Daar tegenover staat dat samenwerken met andere organisaties voor bv whalewatchen die mega gemotiveerd zijn om hun verhaal over te brengen. In 2006 heb ik een toeristische zodiac toer gedaan vanuit Tofino en geloof me… het verschil is enorm. We zijn bv op een kleine zeilboot ipv op een volle zodiac.

Orca’s en de indianen cultuur komen in de reis die ik gedaan heb, zeker aan bod. Op Alert Bay hebben we bv een erg mooi museum bezocht. (The History of the Potlatch Collection – U'mista Cultural Centre)

Het was ook mijn eerste groepsreis en het is me erg goed bevallen met deze organisatie.
Als je meer over mijn canadareis wil weten, dan hoor ik dat graag.

Bedankt voor je reactie.
Dit is precies waar ik naar op zoek was. Ik ben zeer geïnteresseerd in wat je nog meer te vertellen hebt. De website heb ik ondertussen bezocht. Wat me tot hiertoe nog tegen stak was het meestal zeer toeristische aan de meeste groepsreizen. Ik heb het ook liever kleinschalig, ik hoef de drukste plekken niet te zien en al zeker niet op een overvolle boot zitten om orka’s te zien. Het lijkt een reis die op mijn lijf geschreven is. Walvissen en de indianencultuur zitten erbij en dat is voor mij het voornaamste. Verder wil ik genieten van alle natuur, cultuur, … in een kleine leuke groep mensen.
Alvast heel erg bedankt voor je berichtje. En al wat je me kan en wil vertellen, laat maar komen … ik kijk er naar uit :slight_smile:

hi Triske, nou ik kan er uren over vertellen denk ik. :slight_smile: