Tips voor een korte wintervakantie in schotland?

Hoi iedereen!

Ik ga eind februari met een vriendin voor 5 dagen naar Schotland.
We willen graag veel wandelen (hopelijk in de sneeuw), heerlijke whisky proeven, naar gezellige maar goedkope b&b’s en wat cultuur meepakken (kastelen etc). We vliegen op Glasgow en zijn er al een beetje uit dat we naar het noorden moeten, maar kunnen nog niet helemaal kiezen. Heeft een van jullie misschien tips voor waar we heen kunnen gaan?
Ik ben benieuwd:)

Groetjes Nomi

Jullie zijn er al een beetje uit dat je naar het noorden moet??
Grinnik: Het merendeel van Schotland ligt inderdaad ten noorden van Glasgow :biggrin:

Eerste (niet onbelangrijke) vraag: hebben jullie eigen vervoer (Huurauto) of willen jullie gebruik maken van het OV?

Jullie zijn er al een beetje uit dat je naar het noorden moet??
Grinnik: Het merendeel van Schotland ligt inderdaad ten noorden van Glasgow :biggrin:

Eerste (niet onbelangrijke) vraag: hebben jullie eigen vervoer (Huurauto) of willen jullie gebruik maken van het OV?

Voor het geval jullie geen eigen vervoer hebben, wellicht moet je dan ook nog even naar de website van Rabbie’s, een erg leuke touroperator in Schotland (en Ierland), die een tot meerdaagste tours aanbieden, zowel vanuit Glasgow als vanuit Edinburgh.
Je reist in een minibusje, dus maximaal 8 man. De chauffeur weet veel te vertellen over waar jullie allemaal naar toe gaan. Je ziet veel, je zit comfortabel etc.

Ik heb alleen ervaring met hun eendaagse tours en die waren grandioos.
Gewoon tipje.