Vakantie schotland

In juni willen we op vakantie gaan naar Schotland, echter is er qua vakanties weinig te vinden.
We willen graag 8 dgn weg en dan overnachten in een B&B of een appartement om van daaruit lekker te gaan wandelen in de omgeving.
Nu lijkt ons west schotland een mooi gebied.

Kan iemand helpen met welk gebied het beste is en hoe de reis te boeken.

Alvast bedankt.

je vraag is me niet geheel duidelijk.
1.ga er maar vanuit dat dit-als georganiseerde reis-maar daar ben je nou niet zo duidelijk over-in NL niet valt te boeken-bij een reisburo o.i.d. Dus dat betekent: het meeste moet je zelf doen. En dat kan heel gemakkelijk.
2.wat er in NL wordt aangeboden naar Scotland beperkt zich bij mijn weten tot weinige en tamelijk dure busrondreizen. Het kan best wel aardig zijn eens wat van die programma’s te bekijken-dan heb je een idee war de sight-sees etc. zijn en hoe lang de reis ertussen ongeveer duurt.
3.zoals overal in het UK (ik neem aan dat jullie er toch wel eerder al zijn geweest) in TOERISTENstreken vind je volop B+B=lokale pensions, meestal met maar wenig kamers. In het high-season is vooruitboeken wel aan te raden-al vindt je eenmaal ter plekke altijd wel wat-al kan het dan niet 1e keus of wat verder weg gelegen etc. zijn. Google is je beste friend: B&B in… (isles like Skye, Arran, Orkney, etc-en er komen er zat).
4.je meldt ook niet of je gaat vliegen-dan OV? Huurauto? Of met de auto met de ferryboat (bvb Ijmuiden-Newcastle? Of je op 1 plek wilt blijven of nog wat rond wilt reizen? Wat voor type wandelen? lange-afstand of zomaar een klein tochtje?
5.de meest bekende toeriststreek zijn de vele eilanden aan de westkant-die verschillen onderling ook nogal. De aanreis (bvb vanaf Glasgow) kan behoorlijk duur en tijdrovend uitpakken.

Hoi Akire,

Wat leuk dat jullie Schotland willen bezoeken.
Heb je misschien al op de site van visit Scotland gekeken?

Dat is de site van het Schots Bureau voor Toerisme. Staat veel info op, hopelijk helpt dat je verder.

Hou je ons op de hoogte van je plannen?

groetjes en fijn weekend!

Christina

Je zou eens kunnen kijken op d-dig.nl - This website is for sale! - d dig Resources and Information. Fraaie foto’s met uitleg en plaatsaanduidingen.