Iedereen kent de wijnstreek Bordeaux wel, maar ik merk dat zo weinig mensen ook weet hebben van de stad Bordeaux! Nochtans heeft deze zoveel te bieden: van cultuur tot verfijnde restaurants, en van natuur tot uiteraard de nabijheid van zovele spectaculaire wijndomeinen.
En wisten jullie dat er ook een Bordeaux Wijn School bestaat in de stad? Niet enkel voor sommeliers of echte kenners, maar ook voor bezoekers en liefhebbers. Heel de zomer lang geven ze er workshops van twee uur (in het Engels of in het Frans) om alles te leren over de wijnstreek, de technieken bij het maken en proeven van wijn, en uiteraard ook om te proeven! Meer informatie vind je hier terug: http://www.bordeaux.com/be-nl/wijnschool/programma/summer-course/details.
Het leukste aan de school vind ik dat het los staat van specifieke domeinen, en dat ze je niet proberen wijn te verkopen na afloop. Het is professioneel en onafhankelijk, dus je leert er ontzettend veel van bij, en die kennis kan je na afloop toepassen bij het bezoeken van de wijndomeinen ![]()
Ik hoop dat deze tip iemand van pas komt bij het uitstippelen van de reis!