even voorstellen

Ik ben Stijntje en ik ben sinds 1 januari werkloos geworden :nadenken:. Nu dacht ik, dat biedt kansen, dus ik heb het plan opgevat om ergens op een wijngaard stage te gaan lopen. Ik ben bezig met mijn opleiding tot vinoloog, dus dat past daar mooi bij.
Zo kwam ik op deze site en ik ga eens kijken of dit me verder brengt dan alleen het idee te hebben. Dus mocht iemand ervaring hebben met - of veel weten over stage op een wijngaard of in een wijnkelder, ik zit te springen om alle info.

Hoi Stijntje,welkom op wereldwijzer!
Druivenplukken in Frankrijk spreekt nog steeds velen over de hele wereld tot de verbeelding. En dat is ook niet zonder goede redenen: de wijnstreken behoren tot de mooiste en meest romantische van Frankrijk, het eten en drinken is er Bourgondisch en uit alle windstreken komen plukkers voor het werk maar ook voor de gezelligheid.
De meeste werkadressen liggen in de Beaujolais en Maconais,deze streken liggen iets ten noorden van Lyon.
Indien je nog met vragen zit dan kan je altijd een berichtje posten op het Frankrijk Forum
groet,georgessiam.

Laten we voor de wijnen vooral ook het zuidelijk halfrond niet overslaan: Australië en Nieuw-Zeeland bieden zeer interessante wijngaarden.
Neem gerust ook eens een kijkje op het Australië en het Nieuw-Zeeland forum! :dag:

1 like

Hallo Cyriellie,
Dank je wel voor je bericht, heb je ervaring in Nieuw-Zeeland en Australie? Ik ben als een razende bezig om voor de oogst in één van de landen te komen. Ik heb contact gelegd met een oud lerares die daar op dit moment verblijft, maar het gaat allemaal niet zo snel. Heb jij nog tips die mij kunnen helpen?
Alvast bedankt.
Groetjes Stijntje.

Ik ben in Australië en zelfs 2 keer in Nieuw-Zeeland geweest. Het zou me niet verbazen als ze in bepaalde gebieden van Australië 2x per jaar oogsten, omdat ze geen echt winter kennen. In Nieuw-Zeeland zitten ze nu middenin de zomer, dus zal het oogstseizoen binnenkort beginnen.

Je kunt eens kijken op de sites van Helpexchange en WWOOF, vaak zoeken de hosts via zulke “tegen kost en inwoning” projecten ook wel mensen. Tegen meer uren kun je dan soms ook betaald werken.

Dank je wel Cyriellie, ik heb de sites bekeken en je info was erg waardevol. Misschien in maart al richting NZ !! Yeah…

Goed zo!
Ik zie je nog wel op het Nieuw-Zeelandforum, deel met ons je ervaringen! :dag:

Hai Cyriellie,
Nou een kleine teleurstelling, ik kan niet meer via WWOOF werken, ik ben te oud :(… haha voel me nog helemaal niet oud. Nu heb ik een wijngaard gevonden waar ze wel internships aanbieden, dus daar ga ik maar eens achteraan. Je mag zoiezo 3 maanden in New Zealand blijven, dus ik hoop dat een stage dan ook toegestaan is. We puzzelen rustig verder. Jij ervaring hierin?
Groetjes Stijntje.

Zoals je in het Nieuw-Zeelandforum hier kunt lezen, zijn er verschillende opties voor studenten.

Nogmaals: stel daar je vragen, dan kijken er meer mensen mee èn blijft de informatie beter vindbaar!