in oktober ga ik voor een maand naar de usa,
ik vertrek in san fransisco op 3 oktober en vlieg terug op 28 oktober en dat is dan ook alles wat vaststaat,
graag zou ik naar yellowstone park gaan, iemand ervaring met dit park, ik zou er graag een paar dagen in rondtrekken. ook zoek ik nog plaatsen om onderweg te bezoeken.
qwa reismiddel moet ik nog kiezen tussen een campervan van lostcampers dat ongeveer 1300€ zou kosten met max 100mijl per dag, kan eventueel bijbetalen maar dan komt het vrij duur uit, ongeveer 1800€.
of ik kan kiezen tussen een huurauto van 1400€ (omdat ik maar 22 ben)
met onbeperkte mijl. en zou ik ginder nog een tent en koelbox moeten vinden (walmarkt)
ook iemand ervaring met slapen langs de kant van de weg of truckerstopplaatsen? of is dit af te raden?
mijn budget is niet megagroot maar ik sta altijd open voor andere ervaringen.
Hi Stef
Ik zou niet langs de kant van de weg of bij truckstops gaan slapen. Als je dat wil doen zoek dan een parkeerterrein van Walmart op. Maar beter nog een gewone camping.
Ik denk niet dat het een goed idee is om in october naar Yellowstone te gaan. Het zal er koud zijn, er kan ook al sneeuw liggen en het seizoen is eigenlijk gesloten. Lees eens www.nps.gov/yell Verder is het 2 dagen rijden van San Francisco. Ik zou meer naar het zuiden gaan, bv eerst naar Yosemite (ook al koud 's nachts), dan naar Death Valley-Las Vegas en nog een oneindige rij natuurwonderen daarna. Als je vragen hebt over een route laat dan maar horen. Ik heb geen verstand van kamperen maar kan je wel het nodige over andere zaken vertellen. Maar eerst moet je voor jezelf uitmaken of je wel of niet naar Yellowstone (en Grand Teton NP) wil.
Yeehaw
Hoi Stef,
Yosemite is ook schitterend in oktober. Vanuit San Fran kun je met een backpackersbus van the Yosemite Bug naar het park toe: hele goede gidsen en leuke accomodatie. Ik kan dit maar niet genoeg aanraden! Zelf naar Yosemite rijden en ter plekke kamperen kan natuurlijk ook, het is een prachtig park.
Veel plezier!
Dat was een goede tip Loves, voor die Yosemite Bug. Ik zit op heel wat forums en heb de Bug inmiddels vaak vermeld en heel wat mensen konden ook vrij kort voor vertrek nog een plaats bij Yosemite daar vinden. Misschien rijden we er zelf ook nog wel eens naar toe. Als we het TE bekend maken is het natuurlijk snel afgelopen -lol-
Yeehaw
Maar ben je dan al eens in een “woestijn” park geweest, en wat stel jij je bij een woestijn voor? Zand en vlaktes???
En wat de denken van Zion, Bryce, Grand Canyon NP’s om maar wat te noemen. En Yosemite is geen woestijnpark. www.nps.gov
Ik ben vaker in Yellowstone geweest, ook een keer in oktober, en heb toen prachtig weer gehad. Temp. tussen de 3 ('s ochtends) en 15 graden, ideaal weer voor wandelingen door het park. Er was nog geen sneeuw te bekennen en alle wegen waren nog open. Maar het park ligt erg noordelijk, dus het kan er al veel kouder in oktober zijn, ik had wel wat geluk. Kamperen met een tent zou ik er zeker niet proberen ik oktober. Van Yellowstone zeggen ze wel dat het ieder seizoen anders is (vind zelf het verschil tussen voor en najaar niet schokkend groot).
Yelowstone is erg anders dan de overige parken. Als je er meerdere gaat zien, dan zeker Yellowstone niet overslaan! Het is de wat langere reis meer dan waard. Mijns inziens kun je dan beter wat besparen op de oneindige reeks ‘rotsparken’ zoals arches, glen canyon, bryce, etc.