Mijn naam is Sander, kom uit NL, en wil naar mexico, cancun.
Kan daar gaan werken bij entertainment team in een hotel.
Heb alleen geen flauw idee wat ik allemaal moet regelen.
Kan iemand mij voorzien van een lijst met tips & tools, wat ik allemaal moet regelen qua verzekeringen, geld zaken, rijbewijs, ed.
Nog 1 vraag, heb gelezen dat je niet ieder land binnenkomt als je geen retour ticket hebt.
Hoe zit dat in mexico?! Of moet ik een retour ticket hebben? Beetje stom lijkt mij als ik er een paar jaar wil blijven.
Hoi Sander…
Ik ben ook van plan naar Cancun te gaan om even te werken. Niet een paar jaar, maar een paar maandjes…
Ik ben ook niet van plan om een retourticket te kopen, gewoon een enkeltje lijkt me voldoende. Heb het daar niet meegemaakt dat ze daar om je retourticket vragen.
Verder zit ik ook nog vol vragen over hoe en wat.
Wanneer vertrek jij?
ik wil rond de jaarwisseling vertrekken!
dus schiet al lekker op.
van deze kant ook nog genoeg vragen, maar ben momenteel aardig wat forums aan het lezen, veel vragen zijn al een keer gesteld, dus dat is handig.
ik weet in ieder geval wel dat als ik daar zit eerst een week vrij neem, zo heb ik de tijd om alles te regelen daar.
who knows! we zullen zien.
ben nu 22 jaren jong, dus ik dacht, als ik er een paar jaar tussen uit wil, dan moet ik ut nu doen.
ben voor een paar maandjes geleden in cancun op vakantie geweest, toen wat mensen leren kennen daar, en via hun dat baantje kunnen regelen.
heb al wel gehoord dat er genoeg te vinden is, dus je kan er ook heen gaan en dan daar zoeken. maar persoonlijk vind ik het wel fijn om werk geregeld te hebben voordat ik daar ben.
ja inderdaad, zo denk ik er dus ook over… ik ben ook nog maar 21, ben ook net pas een maandje terug van cancun… heerlijk was t…
toen had ik er nog niet aan gedacht om terug te gaan, anders had ik ook alvast kunnen zoeken…
maar wat goed dat je al een baantje heb!
voor hoelang blijf jij daar?
Het probleem is niet dat ze hier om je retour ticket vragen maar dat ze in nederland al je retour ticket willen zien, bepaalde maatschappijen doen hier erg moeilijk over en laten je niet vertrekken voordat je een retourvlucht hebt geboekt. Tevens een retourticket is vaak net zo duur als een enkeltje en soms zelfs goedkoper, raar maar waar.
Nee dat is absoluut geen probleem.
Wat je ook kan doen is via martinair boeken en de duurste optie qua ticket kiezen, de retourvlucht kan dan binnen max. een jaar zijn en wijzigingen kosten je dan niets. Misschien is dit bij meerdere maatschappijen zo maar van martinair weet ik dat die optie er is. Nogmaals een enkeletje mexico amsterdam kan vrij prijzig zijn.
ok leuk!
ik heb nog geen woning geregeld daar, maar heb het geluk dat ik daar goed contact heb met iemand. dus kan eerst haar inwonen totdat ik een appartement heb. en ze kan mij helpen met alle andere zaken te regelen, erg handig dus!
ideaal.
ga in een hotel werken, in een animatie team. niet het meest intelligente werk, maar wel mega lol trappen en veel mensen leren kennen.
maar ik hou mn ogen daar wel open voor ander werk, wat intelligenter, en maybe rek ik mn verblijf daar dan wel op. wat ik zei, live by the moment.
hoe ben jij trouwens op het idee gekomen om daar heen te gaan?
net klaar met studie en voor het werk nog ff lol trappen?
voordat ik naar mexico op vakantie ging zat ik er al aan te denken om paar maandjes naar t buitenland te gaan, wist alleen nog niet waar… maar dat is nu wel duidelijk…
ik ben gestopt met mijn opleiding, was niet helemaal wat ik wilde. ik weet niet precies wat ik wil doen, dus ga ik maar er even tussenuit…
spreek jij trouwens al spaans? haha ik spreek t namelijk niet, dus dat zal wel wat lastiger worden…
ok, goed verhaal.
spreek ook nog geen (zinnig) woord spaans, maar ben bezig met de basics te leren. maar waar ik ga werken krijg ik ook spaans les, dus gaat helemaal goed komen.