Tips: Tanzania, Mozambique, Zambia, Namibië

Hey,
Deze zomer trek ik met de rugzak door zuidelijk afrika. Mijn plan is te vertrekken aan de Indische oceaan in Zanzibar en dan door Zuidelijk Tanzania, Mozambique, Zambia en Namibië naar de Atlantische oceaan te reizen.
Nu aan jullie de vraag, wat moet ik zeker gezien hebben?
Alle tips zijn welkom

mvg
Willem

Dat ligt er helemaal aan hoeveel maanden je de tijd hebt.
Heb je bijv. maar 4 weken dan ben je een Japanner en wil je veel te veel.
Dan zou ik alleen Namibie doen.
Verkijk je niet op afstanden.
Openbaar vervoer is niet overal mogelijk.
Namibie alleen al is 22 x groter dan Nederland.
Dit land nog steeds op nr 1 van mijn lijstje van Afrikaanse landen.
Heb er zelf 2x op eigen gelegenheid een rondreis door heen gemaakt.
www.bjusterbaarlik.nl

Tijd is geen probleem, Ik heb van 6 juli tot 24 oktober
ik ben ook niet van plan om ieder land volledig te bezoeken. Zo zal ik van Mozambique enkel het noorden bezoeken. Het is eerder een doorreis door de verschillende landen dan een rondreis.
Namibië is wel het land dat me het meest afschrikt, tips voor openbaar vervoer zijn hier zeker welkom.

Namibie is van al die landen het meest veilig.
Kijk verder:
http://namibie.startpagina.nl/prikbord/list.php?2728
Daar kun je gerichte vragen voor Namibie stellen.

Hoi,

Wij denken er ook over om die kant op te gaan.
Twijfelen nog heel erg tussen Namibie, Tanzania (en Zanzibar), Mozambique.
Hoe is het zelfstandig reizen in die landen? Namibie is goed te doen heb ik begrepen. Andere landen zijn moeilijker? Combi prachtige stranden en rondreizen/safari lijkt ons alleen zo top! Stranden Namibie minder mooi, klopt dat?

Gr.

Naar mijn ervaring, moet ik zeggen dat alle 3 de landen fantastisch zijn, elk met hun voordelen en nadelen.
Namibië is inderdaad goed te doen, maar enkel als je een wagen huurt. Liften en openbaar vervoer is rampzalig. Je gaat naar Namibië enkel voor de natuur en daar komt geen bus.
Het loopt er vol toeristen, dat zorgt ervoor dat de accomodatie goed op punt staat, maar dat er ook een grote kloof is tussen reiziger en lokale bevolking.
Mozambique daarentegen moet het niet hebben van goede wegen, zeker niet in het noorden. Maar bussen en minibussen zijn er wel talrijk en gaan overal heen. De stranden zijn er magisch, de natuur overweldigend. Maar de enkele kleine safariparken zijn er niet echt de moeite. De cultuur daarentegen en de hartelijkheid van de lokale bevolking is er wel fantastisch. Ze spreken er wel enkel portugees, dat was in het begin toch moeilijk.
Tanzania heeft ook prachtige stranden (zeker op Zanzibar) en ook daar zijn de mensen super vriendelijk. De sfeer wordt iets anders bij de grote toeristische trekpleisters, maar de safariparken in het noorden zijn zeker de moeite. De wegen zijn er ook niet fantastisch, maar het openbaar vervoer gaat overal heen.
Naar veiligheid toe, zit je goed. Mensen hebben soms onterecht schrik voor Mozambique.
Als ik moet kiezen dan ga ik onmiddellijk terug naar Mozambique.
Namibië daarentegen sla ik over, dat land is (naar mijn bescheiden mening) nogal overschat.
Kiezen is jammergenoeg altijd een beetje verliezen

Veel plezier op jullie reis waarheen ze ook gaat