Ik ga in oktober met Fox naar Costa Rica.
Maar ik denk dat ik gewoon zorg dat ik hier bij het GWK genoeg Colons kan halen. Moeten US dollars ook, of is het beter gewoon alleen Colons?
Ik zie ook dat ING kaart niet goed werkt …maar ja als ik genoeg meeneem dan hoef ik pas later weer te pinnen waar het welk kan
Ik denk niet dat je Colones kunt kopen in Nederland, of misschien tegen een slechte koers. Neem dollars mee en een VISA creditcard. Dan kom je er altijd. Wissel géén dollars in voor Colones op het vliegveld, daar wordt je afgezet. De koers is nu ongeveer 510 colones voor één dollar.
Vergeet niet dat je bij vertrek $26 moet betalen aan luchthaventax. Dat kun je betalen met je overgebleven colones, eventueel aangevuld met dollars of met een creditcard, maar NIET met een Mastercard!
Veel plezier
Colones kan je wel bestellen bij het GWK, reisgenote heeft dit ook gedaan dus ik denk dat ik dat wel doe. ING kaart blijkt niet zo goed te werken geloof ik.
Verder ook dollars voor de excursies.
Denk dat dit het beste is…
en kun je dan overgebleven colones ook weer inruilen?
En tegen welke koers koop/verkoop je die Colones in NL?
Bij elke bank in CR kun je Dollars inruilen voor Colones en bij veel banken ook Euros voor Colones.
Mijn eerste reis naar CR (3,5 jaar geleden) was ook met FOX, ik had dollars bij mij en colones gepind. Wat mij bij gebleven is, is dat we veel dingen zoals excursies, ontbijt, diner moesten betalen in dollars. Kon soms ook wel in colones maar dan kreeg ik dollars terug. Oja en ook souveniers kun je gewoon betalen in dollars.
Nu kom ik nog regelmatig in CR en als ik ga dan neem ik een een klein bedrag in dollars mee en pin in CR dollars en colones met mijn ING kaart. Ik heb in diverse plaatsen in CR altijd bij de BAC bank kunnen pinnen met mijn ING kaart. Maar misschien zijn er ook andere banken waar je kunt pinnen.
Heel veel plezier in CR!!!:zon02:
Je kunt daar overal Colones pinnen hoor… Maar je daarover echt geen zorgen (ben vorige zomer geweest en heb ook een ING kaart).
Ik had overigens ook een Mastercard (Monofeliz, waarom geen Mastercard) en ook netjes overal geaccepteerd. Ben niets tegengekomen waar ik niet kon betalen…
Dollars had ik ook mee (braaf gedaan wat in de boekjes stond), maar dat is echt overbodig hoor. Het geeft je misschien een veilig gevoel dat je genoeg geld bij je hebt, maar alleen daarvoor moet je het doen.
Weet niet hoe het zit in de ‘minder toeristische gebieden’…
De mastercard wordt inderdaad overal gewoon geaccepteerd.
Maar dat schreef ik ook niet! Ik schreef namelijk dat je bij vertrek uit San José U$26 belasting moet betalen op het vliegveld. En juist daar kun je dus NIET met een Mastercard betalen. Alleen met Visa of cash geld. Of je moet eerst naar een bank op het vliegveld om met je mastercard geld te pinnen.