Ik vraag me af of het uitmaakt hoe je (bijv je hotel of excursies) betaalt in Costa Rica. Is het handiger om met de Visa Card te betalen, of in dollars of in colones? Wat is voordeliger?
Claudia
Ik vraag me af of het uitmaakt hoe je (bijv je hotel of excursies) betaalt in Costa Rica. Is het handiger om met de Visa Card te betalen, of in dollars of in colones? Wat is voordeliger?
Claudia
In de wat kleinere hotels hebben ze vaak geen creditcard machine en waar je wel met de creditcard kunt betalen tellen ze vaak de kosten die ze aan de bank moeten betalen door aan de klant. En daar komen dan de eigen kosten van de creditcard nog bij en de omrekenkoers van of dollar / colon naar de euro.
Bij de meeste hotels kun je cash in dollars of colones betalen, in de supermarkt in de kleinere plaatsen vaak alleen met de colon. Bij de meeste trips die je gaat maken kun je met de creditcard of cash betalen. Bij de bank kun je op de meeste plaatsen alleen maar colones pinnen op sommige plekken ook dollars. Het beste kun je pinnen bij banco nacional bij andere banken heb je de kans dat ze de bankpas niet herkennen of niet accepteren. natuurlijk komen erbij elke transactie die je maakt met of de normale bankpas of de creditcard, transactie kosten bij. Voordeligste is m.i. cash, het veiligste met card. Wissel geen dollars om bij de luchthaven daar krijg je een slechte koers. Inkoop / verkoop dollar, colon ligt nu rond de 540 - 528 , kijk voor de koers op bijv. banco nacional costa rica.
p.s. in Tortuguero kun je niet pinnen dus voor dat je daar heen gaat eerst ff pinnen. Nog iets op sommige wegen moet je hier tol betalen dus hou een paar munten bij de hand.
Prettige reis.
Bedankt voor de uitgebreide info.
Begrijp ik goed dat het voordeliger is om met colones ipv met dollars te betalen?
Claudia
Alles wat in colones is aangegeven kun je het beste in colones betalen.
Supermarkt, benzine, restaurants enz.
Waar het in dollars is aangegeven kun je ook in dollars betalen. Zoals excursies en de meeste hotels.
Johan
www.costaricaopmaat.nl
Is duidelijk, dank je!
Claudia
En bedenk dat je voor elke transactie met een creditcard een flinke commissie aan jouw bank moet betalen.
Op afgelegen plekken komt het regelmatig voor dat bankpassen niet worden geaccepteerd.
Bewaar niet al je geld en bankpassen en paspoorten op een dezelfde plek.
Veel meer t**ips lees je hier
Otto
www.elmonofeliz.com**
Heel handig die tips, bedankt!
Claudia
Ik las dat je op het vliegveld beter geen geld kunt wisselen ivm de ongunstige koers; hoe zit het met de koers als je pint op het vliegveld?
Claudia
**Als je pint op de luchthaven, dan heb je de normale koers.
Johan
www.costaricaopmaat.nl**
Mooi, bedankt!
Claudia
Bij een heleboel banken kun je nu nog maar 50.000 Colones pinnen met een buitenlandse debitcard.
Dat is weinig! Is dat per keer of per dag?
Claudia
Je kunt 4 keer per dag dit bedrag opnemen. Het betreft de Banco Nacional ( BNCR)
Johan
www.costaricaopmaat.nl
Dank je.
Kun je op het vliegveld ook USD pinnen? Überhaupt dollars uit de geldautomaat halen?
Claudia
Ik denk niet dat je dollars kunt pinnen op het vliegveld. Colones wel. Overigens kun je in Costa Rica overal en altijd met Colones betalen.
Neem zelf wat dollars mee uit Nederland voor de eerst paar dagen.
Tours en hotels kun je beter wel in dollars betalen. Die zijn namelijk in dollars geprijst. Maar betaal niet met dollars in winkels of benzinepompen, want dan is het bingo en krijg je een slechte koers voor de dollar.
Lees meer: KLIK HIER