geld

Hallo!

Over twee weekjes vlieg ik naar Costa Rica om spaans te leren, vrijwilligerswerk te doen en een beetje rond te reizen.
Ik heb alleen geen idee wat voor geld ze daar hebben…
ik weet dat je met amerikaanse dollars ook altijd wel uit de voeten kan, maar wat is het locale geld en wat is het waard?

Nou weet ik ook dat iedereen anders leeft en dat de een meer geld uitgeeft dan de ander, maar kan iemand me vertellen wat daar gemiddeld een biertje kost? Hoeveel je kwijt bent aan een taxi? of hoofdgerecht? hostel?

alvast bedankt!

Groetjes Stella

Met dollars kan je betalen, maar in de regel betaal je dan wel iets meer dan de gemiddelde costa ricaan. Ze betalen er zelf met de Colon. Wat ie waard is durf ik niet te zeggen. Ik zal je wel aanraden om met de Colon te gaan betalen zodra je de kans hebt, scheelt je weer een paar knaken.

Volgens Currency Converter | Foreign Exchange Rates | OANDA
Saturday, October 21, 2006 1 Euro = 675.968 Costa Rican Colon
1 Costa Rican Colon (CRC) = 0.001479 Euro (EUR)

Volgens Valuta omrekenen - Wisselkoersen omrekenen
649,7795 colon voor 1 euro

**Helaas weet ik niet meer wat je er voor krijgt. **
Het is in ieder geval goedkoper dan in NL.

Voor een dollar krijg je bij de bank ongeveer 515 colones. Wissel je dollars om en betaal zo veel mogelijk met colones. De koers verschilt per bank. Wissel nooit dollars in bij de bank op het vliegveld, dan ben je een heleboel geld kwijt. Je kunt overal pinnen, maar meestal kun je niet meer dan 100.000,- colones per keer opnemen, maar meerdere keren achter elkaar pinnen gaat wel.
Een biertje kost 500 tot 700 colones, een eenvoudige maaltijd in een soda (dat is een costaricijns restaurantje langs de kant van de weg) kost ongeveer 1200 tot 1500 colones. Een taxi is ook niet zo duur, het hangt er natuurlijk helemaal van af hoe ver je gaat. Maar een kort ritje in de stad kost je maar een paar dollars. Slaapplaatsen heb je er in alle soorten en maten. De goedkoopste hostels bieden een slaapplek aan van 5 dollar, eenvoudige hotelletjes en bed&breakfasts beginnen zo bij 15 dollar voor 2 personen en vanaf 30 dollar voor 2 personen kom je alweer in een luxere categorie. Boven de 100 dollar zit je natuurlijk geweldig deftig.
Heel veel plezier
Otto
www.elmonofeliz.com
info@elmonofeliz.com