Tips Libanon gevraagd

Ik wil met kerst naar Libanon.


Tickets zijn niet al te duur, en ‘buurlanden’ Syrie en Jordanie zijn me in die periode ook goed bevallen.

Is iemand wel eens in die periode in Libanon geweest? Sommige wegen zijn onbegaanbaar door hevige sneeuwval, maar is het nog altijd goed mogelijk om rond te reizen? Rondom Beirut ligt een wintersportgebied. Nu is skien niet mijn ding, maar is het leuk om dat gebied te bezoeken om er gewoon te wandelen?

Heeft iemand verder nog tips wat je echt gezien moet hebben? Uiteraard wil ik naar Beirut en Baalbeek en misschien (afhankelijk van de veiligheid) het hypodroom in het zuiden.

Ik heb ongeveer twee weken de tijd…

Ik ben er nog niet geweest, wij vliegen in november naar Beiroet…als ik terug ben kan ik mogelijk meer melden.

Wij zaten 2 dagen in Baalbek, leuk plaatsje met oudheden. We zijn er vanuit Beirut met een minibusje naar toe gereisd vanaf busstation Cola. Leuk om zo met openbaar vervoer te reizen.

Een dagtripje naar Zahle (plaatsje waar je onderweg naar baalbek al doorheen komt) is leuk. Wij hebben er de wijnhoeve Ksara bezocht (gratis rondleiding en wijnproeven). Ook het bakkertje (bakt aparte kaasbroodjes in een pizza-oven), vanaf baalbek net voor de afslag met de boulevard is leuk en lekker; het is busstop in het centrum.

1 like

Mocht er nog iemand die kant op willen: bij deze mijn reisverslag met tips :wink:

1 like

Opvallend dat jullie de grotten

http://www.jeitagrotto.com/siteE.html

gemist hebben. Is een uur of drie rijden van Beiroet en in onze ervaring toch wel een echte topper…

Leuk voor volgende bezoekers dan maar!

Sukses,

<Erik> & [Sandya]