Tips jungle tocht Sumatra

Hallo, mijn naam is Saskia en ik ben nieuw op dit forum. Wij gaan van de zomer met ons gezin naar Indonesie en willen ditmaal ook naar Sumatra. We zijn bekend in Jakarta en ook Bali is niet nieuw voor ons. Wij willen onze week in Noord-Sumatra graag zelf plannen en boeken. Ik heb al e.e.a. van internet gehaald. Maar wie heeft er goede tips voor een leuke gids? Zijn er ook Nederlands sprekende gidsen? Op Sulawesi hadden wij ook een fantastisch gids die in Leuven, Belgie Nederlands had gestudeerd.

We hebben 7 dagen in Sumatra. We komen op een woensdag vroeg in de ochtend al aan en vertekken dan de week erna weer op woensdag zo halverwege de dag.
Hoe lang ben je in de jungle als je ook op de olifanten wilt zitten? Is 2 dagen Bukit Lawang, 2 dagen tracking Jungle en 3 dagen Samosir een goede maatstaf? Wij zouden graag eerst naar Samosir gaan om even bij te komen om dan de jungle in te gaan. Is dit logistiek gezien handig?

Ben benieuwd of er leuke tips/adviezen binnen komen.
Bedankt alvast

Hoi Saskia,welkom op wereldwijzer!
Nou leuk dat je op vakantie gaat naar Sumatra !
De Jam Gadang is een bekende trekpleister in de stad Bukittinggi in noordelijk Sumatra Saskia!
Voor apen moet je op Noord Sumatera zijn (orang utan vanuit oa Bukit Lawang op 3 uur rijden van Medan).
Vulkanen zijn er ook genoeg tevinden,de meest interessante (om te beklimmen) is wellicht de Sibayak.
In iedergeval kan je altijd met je vragen terecht op het Indonesieforum hier op wereldwijzer.
Succ6 nog met jullie voorbereidingen !
Met vriendelijke reisgroet,
georgessiam.