*Van 7 tot 23 mei heb ik volgende reis gepland met een vriendin:
Daar het de eerste keer betreft dat ik naar de Verenigde Staten trek heb ik toch nog een paar vragen/tips die ons verder op weg kunnen helpen.
Wat de reis & route betreft ligt alles zo goed als vast.
We reizen in een kleine groep met Intrepidtravel (iemand hier ervaringen mee?) van San Francisco tot Las Vegas. *
Is het in Amerika mogelijk om een betaalbare pre-paid kaart te kopen om voor een korte tijd met m’n iphone 3GS op het 3G netwerk te surfen en bellen? Mensen die hier ervaring mee hebben?
Is er genoeg 3G coverage doorheen de nationale parken op onze route of lijkt dit dan overbodig vanwege de uitgestrekte landschappen die we aandoen?
Of zijn er tegenwoordig zoveel (al dan niet gratis) wifi-spots wat het surfen op 3G overbodig maakt? Wat raden ze dan aan om evt goedkoop naar BE te bellen?
Dus kortom: Ik wil graag met m’n iPhone 3GS af en toe kunnen surfen en bellen naar BE aan betaalbare prijs via lokale provider. Met mijn Mobistar abonnement & hun schandalig dure roaming prijzen is dit haast niet te doen.
Ik denk er aan om in Las Vegas of Los Angeles misschien eens een auto te huren voor een halve dag of zelfs korter, om eens een korte rit te maken. Is dit mogelijk bij bepaalde verhuur firma’s en welke zijn er zo aan te raden?
Leuke site heb je gevonden voor het plannen, ik kende 'm nog niet!
Het bedrijf Intrepid Travel ken ik niet. Ligt de route volledig vast? Zeer jammer dat Zion NP wordt overgeslagen, ook een dagje afkoelen aan Lake Powell is aan te raden (als jullie overnachten in Page wellicht te combineren). De tussendag in Moab wordt hopelijk in Arches NP besteed?
Wellicht in San Francisco leuk en goedkoop om per fiets de omgeving te verkennen! De klassieke route is om vanuit Fisherman’s Wharf de brug over te fietsen en langs het water om de baai heen te gaan. Vanuit Tiburon pak je de ferry weer terug naar SF. In de stad zelf is het openbaar vervoer goed geregeld en niet duur.
Als je naar een auto wilt kijken: zoom in Google Maps in op de stad en zoek op “car rental”. Geen idee wat voor jou de beste optie is.
Met 3G heb ik geen ervaring (heb nog een oude Nokia i5410 en wil niet anders :D), prepaidkaarten zijn wel verkrijgbaar, maar let heel goed op kosten en voorwaarden; het werkt allemaal net iets anders dan in Europa! Zo registreer je je in San Francisco, maar betaal je roaming (long distance) als je de stad verlaat!
Geen idee of er van de iPhone een speciale EU-editie is, ik had met mijn quad-bandmobiel bijna nooit verbinding, terwijl die Amerikanen bleven bellen om mij heen. Europese mobieltjes werken op GSM, de Amerikaanse telefoons werken op CDMA. In de grote steden en bij sommige knooppunten staan GSM-antennes voor de toeristen, maar in de parken hoef je het niet te proberen.
Voordeel is wel dat er vrijwel overal Wifi gratis wordt aangeboden. In herbergen, op de camping, in het café, etc. Mochten ze willen dat je betaalt, bedank je vriendelijk en probeer je het ergens anders. Installeer ondertussen skype op je iPhone (kan dat?) en je belt gratis naar andere skypegebruikers en goedkoper dan roaming naar vaste nummers.
Hallo!
Leuke reis ga je maken. En coole website om mee te plannen, ik kende hem ook nog niet. Ben nieuwsgierig!
Santa Cruz is een erg leuk plaatsje, leuk om te zien dat jullie daar aanleggen.
Ik heb goede ervaringen met Alamo in het westen van de VS, maar als je maar voor een halve dag een tripje wilt maken, is het wellicht goedkoper om met een georganiseerde excursie mee te gaan. In Las Vegaszijn er in ieder geval superveel kleine touroperators die excursies aanbieden, maar ik Vegas zelf is ook genoeg te beleven. In San Franciscois het misschien leuk om een fiets, een bootje of skeelers te huren in Golden Gate Park en dat iets beter te leren kennen. Het is echt een enorm park en je kunt er echt uren doorbrengen.
Ik denk niet dat je veel tijd zal hebben om een auto te huren. Het is een prachtige route maar wie heeft je verteld dat het maar 1441 miles is? Je zal wel merken dat je uitkomt tussen 2000 tot 2500 miles.
@Jurjenb: Bedankt voor de reactie & tips. Skype is reeds op m’n gsm geïnstalleerd en via de vele wifi-spots is het dan idd wel handig om zo gratis te bellen naar andere skypers. Dat maakt het al eens de moeite waard om vrienden & familie ook even te overtuigen Skype te installeren…
De route ligt in principe volledig vast, althans de grote plaatsen. Zion NP doen we ook aan tijdens onze tour. Het park was via die tripess site niet terug te vinden, vandaar…
In Moab spenderen we 2 dagen tijd in Arches NP, Deadhorse Point State Park & Canyonlands NP.
Van Lake Powell is er in onze trip notes niet veel terug te vinden maar als het ook in onze lijn ligt is het goed mogelijk dat we daar een stop kunnen maken.
Flexibiliteit in het programma & activiteiten is iets waar Intrepid voor gekend zou staan en aan de vele positieve reacties & reviews te horen is daar wel iets van aan…
@Yeehaw: Kan goed kloppen hoor, nog niet eens bij stilgestaan. Dat is een auto-berekening wat die site heeft gemaakt.